Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 5 november speelden bijna alle teams weer hun wekelijkse wedstrijd. En de wedstrijd bestaat altijd nog uit twee helften. Opvallend was bij een groot aantal SJO wedstrijden het verschil tussen eerste en tweede helft.
En wat verder opviel zijn de meiden, in totaal een 15 tal verdeeld over JO15 t/m de JO07-2, die steeds beter gaan spelen…en scoren!
Hier weer de WhatsApp verslagjes:

JO07-2
Zaterdagochtend mocht de JO-7 uit naar het mooie complex van FVC in Leeuwarden na even zoeken vonden we de kleedkamers en al snel stonden de dames en heren fris en fit op het veld, met een lekker zonnetje in de rug begonnen we de eerste wedstrijd tegen de Leeuwarder zwaluwen het was een mooie partij iedereen kwam aan de bal en al snel werd er gescoord door Jort k,  Jildert en Hidde eindstand was 5-4 voor Arum
Toen door met St Annaparochie deze jongens hadden een hele fanatieke fanclub meegenomen maar daar trokken onze toppers zich niks van aan er werd bloedfanatiek gespeeld met een wereld goal van Hidde en een prachtige voorzet van Jildert en doelpunten van Jort N. en Marit werd het 3-1 voor Arum na de limonade stond thuisploeg FVC nog op de planning met vermoeidheid in de benen begonnen we aan een pittige strijd waar FVC duidelijk sterker was Arum kwam niet meer aan de bal en FVC maakte 4 prachtige goals 4-0 voor de thuisploeg.

JO10-1
Uit tegen Sexbierum, 9 uur werd de bal afgetrapt. In de eerste minuut gelijk een tegengoal. En zo bleef het ook de hele eerste helft. Tweede helft ging het een stuk beter en meer grip op de wedstrijd met een prachtig afstandsschot vanaf de middellijn schoot Jurre Louwsma hem binnen, over de keeper heen! qua balbezit heeft Arum dik gewonnen alleen de ballen wouden niet tussen de palen belanden en daarin tegen lukte dat Sexbierum wel. Eindstand 1-5. Snel vergeten en op naar volgende week!

JO12-2
Prachtig mooi voetbal was het volgens coach Geert afgelopen zaterdag. Tess scoorde de eerste goal en Iris de 2e voor de beide dames de eerste goals. En Hylke de 3e en 4e . Mooie 1-4 overwinning .In de uitslag in de knvb app staat 1-5 maar we denken dat de goal van Harlingen, Zeerobben bij beide is geteld, omdat de bal niet helemaal over de lijn was. En dat zei keeper Roan ook . Maar de var was er niet bij deze keer🧐. En de spel begeleider ging uit van de Zeerobben fans. Maar dat maakte ons ook niet meer uit want de 3 punten gingen mooi mee naar Arum.

JO12-1
Verslagje volgt!

JO13-1
Leovardia Leeuwarden is de volgende tegenstander
Het tegenovergestelde van vorige week
Voor rust een flitsend Arum/Stormvogels met vloeiende combinatie’s en mooie uitgespeelde goals dat resulteerde in een 5-0 ruststand
Na de limo en chips, Jesse was jarig en trakteerde, kwam het klad er in en kwam Leovardia terug tot 5-2 wat ook de eindstand was.
Desalniettemin een leuke pot voetbal met allemaal tevreden Voetballers Volgende week komt Langezwaag op bezoek en hopen we weer op een mooie pot voetbal tot dan 🙋🏿‍♂️

JO15-1
De JO15 verloor net met 1-0 in Koudum, helaas.
de treffer was een heel mooi schot van hun, kon niemand wat aan doen dat is een schot die doe je misschien 1x in je leven 😀
We deden zeker niet onder waren qua kansen ook veel beter denk wel 7 100% kansen maar het was ons niet gegund. volgens coach Mario Smolenaars: Waren ook niet compleet had 1 wissel werd tanden bijten voor ze 💪🏻 Maar volgende week gaan ze voor de eerste winst!

JO17-1
Speelde in het dorp van Foeke Durk met na weken blessureleed Sander weer op de goal. Het was een wedstrijd met 2 gezichten. In de eerste helft was Scharnegoutum gretiger. En de Ar-, Achlumers waren slordig en zaten duidelijk niet in de wedstrijd. Maar dat was ook de verdienste van de tegenstander. Het misschien wel beste team uit deze competitie; Scharnegoutum, kwam echter niet tot scoren. Na rust een heel andere wedstrijd. Wij waren heer en meester, volgens coach dhr. P. Tolsma. Maar het bleef zoals het was begonnen. Hoewel er wel een goal werd afgekeurd…er werd buitenspel geconstateerd na scrimmage op de doellijn….
En we hadden een penalty moeten krijgen, de overtreding was er duidelijk binnen…Maar dat hoort allemaal bij het spelletje. Belangrijkste is we blijven meedoen in deze competitie en dat is prima, aldus de coach.

O23
We starten de wedstrijd goed, Gorredijk had meer balbezit, maar veel kansen werden er in niet gecreëerd, ook wij kwamen niet veel voor de goal van Gorredijk, een gevecht op het middenveld dus, waar we ons goed staande hielden.
Uit een mooie aanval van Gorredijk werd er toch gescoord 1-0.
Vlak voor rust krijgen we een grote kans, maar de bal beland op de paal.
In de rust concluderen we dat we er nog goed voor staan, en er zeker kansen liggen voor een goed resultaat.
Maar we worden vanaf het eerste fluitsignaal compleet overlopen ( wat zat er in de thee?)
Er waren voor ons nog 2 hoogte punten, Arik die een penalty stopt en een vrijetrap die van 30 m afstand door Ruurd in de kruising wordt geschoten, een werelddoelpunt.
Over de rest praten we maar niet.
Eindstand 10-1

It Twadde