Dames eindigen op 2e plek

Afgelopen vrijdagavond 2 december vond de laatste competitieronde plaats. Met een volledige selectie van 13 speelsters op naar Makkum, om deze competitiereeks waardig af te sluiten. De vraag was natuurlijk wie zich na deze avond ‘winter’ kampioen mag noemen, het verschil met koploper Zeerobben was 4 pnt. Hmm, misschien zou het dan toch nog mogelijk zijn….
Dit vooruitzicht was nodig om ons te motiveren, want jeetje wat was het koud. Gevoelstempratuur van onder het vriespunt zou je het liefst bij de kachel in de kleedkamer blijven zitten, maar ja de punten worden tenslotte op het veld verdiend.
Arumer dames gingen ervoor, als we nu zelf eens alles winnen? Na de warming-up kwamen dan uiteindelijk de zwart gele shirts te voorschijn, de start tegen Makkum was prima en eindigde uiteindelijk in een 3-1 overwinning. Anne wist vanuit spitspositie 3x te scoren. Na een korte gezamenlijke thee pauze in de kantine, was Mulier de tegenstander. Er werd goed samengewerkt en kansen om te scoren kwamen er voldoende, uiteindelijk met Tjallie en Anne als doelpuntenmakers. Eindstand 2-0.
We liggen op koers… en dan was Zeerobben de volgende tegenstander. Bij verlies zou Zeerobben het kampioenschap alvast kunnen gaan vieren. Als team gingen we ervoor om het de Harlingers eens even lastig maken, kadootjes worden pas op Sinterklaas avond uitgepakt en we hadden deze avond nog géén Piet gezien in Makkum.
Een mooie gelijk opgaande wedstrijd, prachtig voetbal met mooie combinaties aan beide kanten. Arumer dames creerden vanaf de aftrap de nodige kansen en ja… daar moet je Anne niet te veel van geven, 1-0 yeah! Het hele team zat volop in deze wedstrijd, zes wissel speelsters coachend aan de zijlijn en moesten zich bedwingen om ook niet het veld in te rennen. De tijd tikte weg en daar klonk het eindsignaal, wederom knappe 1-0 overwinning op Zeerobben. Het verschil is nu nog 1 pnt, met nog één wedstrijdronde te gaan.

Foto gemaakt door Frans Bode – fotograaf Zeerobben

De laatste wedstrijd tegen het voor ons wel bekende Oosterlittens, een goed team waar de vorige keer tenslotte van werd verloren. Er kwamen kansen, maar moeizaam wat het om tot scoren te komen, resulteerde in een 0-0 eindstand. Naast gelegen veld hadden de dames van Zeerobben tegen Makkum hier blijkbaar minder moeite mee, daar liep de score op naar uiteindelijk 6-0. Hiermee is Zeerobben de kampioen van deze reeks, met de welverdiende felicitaties van uit het Arumer team. Spannend en ook koud was het in Makkum, maar als team zijn we tevreden met deze 2e plek. Een mooie team prestatie en hiervan is met behulp speelster Makkum nog even een foto gemaakt.

Dank aan organiserende vereniging Makkum, voor de aangeboden warme thee en snacks. In de kantine nog even een drankje en dan weer op naar Arum.

Komende woensdagavond zal de laatste training van 2022 plaats vinden, waarna we ons als team na een korte pauze gaan voorbereiden op het OFK zaalvoetbal in Franeker.

4 december 2022