Arum wint knap in Espel.

Na de mooie overwinning op HJSC mocht Arum zaterdag afreizen naar Espel. Arum moest ook hier winnen om aansluiting te houden met de top-3 en dat lukte.

Op de aangepaste tijd van 13.30 (i.v.m. de wedstrijd van Nederland) werd er afgetrapt in Espel, waar de thuisploeg sterk begon. Arum had het het eerste kwartier lastig en stond aardig onder druk, maar steeds speelde Espel het net niet goed uit. Hierna nam Arum de regie over en volgden er een paar kleine kansjes. Het duurde tot de 40e minuut totdat Arum wist te scoren. Na een enorme keepersfout kon Nico de bal in het lege doel schuiven. Nog voor rust was het diezelfde Nico die 2 keer geel (dus rood) kreeg. De eerste viel nog wat voor te zeggen, maar de tweede werd van een meter keihard ter hoogte van de middenlijn tegen zijn hand aan geschoten. En kreeg die tot ieders verbazing rood.

Dus moest Arum de hele tweede helft met tien man verder. Dit deed Arum zeer verdienstelijk. Er werd nauwelijks wat weg gegeven en op een aantal corners na werd Espel niet echt dreigend. Toch kwam de 1-1 op het scorebord. Na slecht wegwerken en een van richting veranderd schot vloog de bal via de binnenkant van de paal binnen. Nu was het voor Arum vooral tegenhouden en loeren op de counter. Uit zo’n counter wist Rinnert te scoren, maar werd die helaas buitenspel gegeven. Toch viel de winnende nog aan de kant van Arum. Vlak voor tijd stuurde Tim BT weg en die schoof de bal keurig langs de keeper. Arum dacht dat het bijna wel klaar was, alleen gaf de scheidsrechter nog een kwartier blessuretijd. Deze kwam Arum ook schadevrij door en zo konden en weer drie belangrijke punten bijgeschreven worden.

Een hele knappe overwinning dus voor Arum dat het volgende week thuis opneemt tegen Hielpen. Dit is alweer de laatste wedstrijd voor de winterstop. Let Op! Aanvang: 14.30 uur.
5 december 2022