Rondje langs de velden…

Het werd afgelopen zaterdag 3 december een koud rondje langs de velden. Maar wat hartverwarmend was is dat de JO12-2 kampioen is geworden in de 2e fase competitie. De JO12-2 won zelf haar eigen wedstrijd en de grootste concurrent liet punten liggen. De huldiging is volgende week zaterdag! Hier weer de WhatsApp verslagjes. Met 1 in dichtvorm!!!

JO07-2
Afgelopen zaterdag mocht de JO-7 naar Leeuwarden om daar 3 wedstrijdjes te spelen.
We begonnen met Blauwhuis, in principe niet de sterkste spelers maar wel erg tactisch. Waar Arum het vooral erg druk met elkaar had maakten de jongens van Blauwhuis daar dankbaar gebruik van en scoorden de eerste goals snel achterelkaar, daar werd Arum wel wakker van en werd er super gespeeld, eindstand uit mijn hoofd 4-4
Toen direct door met thuisploeg Leeuwarder zwaluwen omdat we beide 7 spelers hadden werd er besloten om 7-7 te spelen zodat iedereen lekker mee kon doen. Het was een drukte op zo’n klein veldje maar iedereen deed fantastisch werk en er werd prachtig samengespeeld, door een goal van Jeljer eindigde deze pot in 2-1 voor Leeuwarden
De laatste alweer tegen Tzum. Hier nam Arum vrijwel direct de leiding en regende het goals van Hidde Ferre en Jildert eindstand uit mijn hoofd 12-1 voor Arum. Vanavond vieren de meeste kinderen pakjesavond ik verwacht dat we daarna weer iets meer rust in het team hebben 😁 tot volgende week

JO10-1
Voor het eerst een thuiswedstrijd in Achlum spelen en dat vonden ze leuk! Vooral voor de Achlumers Jilles en Benja is dat natuurlijk prachtig een thuis wedstrijd. Na een frisse fiets tocht waren we wel wakker en konden we (fris) aan de wedstrijd beginnen. In de eerste minuten konden we aardig goed druk zetten en kregen we wel een paar kansjes maar helaas nog geen goal. Met 2 geluk balletjes kon de tegenstander Franeker er wel 2 binnen schieten. Eerste helft gespeelt en 0-2 achter tijd om even bij de kachel te zitten. Tweede helft konden we het goal niet goed meer vinden. Na een overtreding mochten we een vrijetrap nemen net buiten de 16. En kon Jeen hem prima binnen schieten. Na 50min te hebben gespeeld was de eindstand 1-5 voor Franeker. Tot volgende week.

JO12-2
Afgelopen zaterdag speelde de Arumer JO12 de belangrijke thuiswedstrijd tegen de Aester Voetbal Vereniging van Terschelling. In de eerste fase competitie was het voor de JO12-2 nog een zeer lastige tegenstander. Maar afgelopen zaterdag werd het met 4-1 toch een redelijk makkelijke overwinning. En zo blijft het team van de coaches Geert en Nick koploper in deze competitie. Maar redelijk vlot na de wedstrijd werd bekend dat de belangrijkste concurrent in de strijd om het kampioenschap had verloren. En dus kunnen SDS, Bolsward en AVC onze JO12-2 niet meer achterhalen. Dus kampioen! De huldiging e.d. is komende zaterdag 10 december wanneer de laatste wedstrijd van deze 2e fase competitie wordt gespeeld.

JO12-1
Wacht nog steeds in deze competitie op de eerste overwinning. Tegen Blauw Wit was het weer dichtbij. Maar er werd net met 4-2 verloren.

JO13-1
Ook Sinterklaas is in Arum gearriveerd ,
Alleen viel dat vandaag een beetje verkeerd.
De jeugd dacht we gaan vandaag eens lekker omkutten,
En geven alle punten maar aan Rutten .
Met de tranen in de ogen,
Ging Rutten ons afdrogen.
De coach kon het bijna niet geloven,
Komt hij deze klap nog te boven?
Hij kreeg al een berichtje van het bestuur,
Zijn contract is waarschijnlijk voor korte duur.
Volgende week zijn laatste kans,
Dus zet hem op Daley Sem Tim en Frans!
Jesse Semmy Nynke en Sabine,
Volgende week zijn we weer de ouderwetse vechtmachine!
Met Marit Sygrid en Joline Bosch,
Is Leovardia Volgende week de Klos.
Deze 2-9 nederlaag maar snel vergeten,
De kop er weer voor en Volgende week het Gras weer opvreten!
JO13 vergeet dit niet ,
Nog een fijne Sinterklaas avond en de groeten van Sint en Piet !

JO15-1
“Ze willen er dit jaar niet in”, is de conclusie van trainer/coach Mario van de JO15. Ook afgelopen zaterdag waren ze absoluut gelijkwaardig maar ook nu tegen Irnsum kansen genoeg maar erin willen ze niet. Irnsum won met 2-1….
Maar de eerste overwinning komt steeds dichterbij!

JO17-1
De JO17 behaalde in haar laatste thuiswedstrijd van 2022 een degelijke overwinning tegen IJVC/Blauwhuis. Een paar mooie uitgespeelde aanvallen leverden een uiteindelijk 3-0 overwinning op. Doordat Heeg/HJSC/Oudega afgelopen zaterdag won is een eventueel kampioenschap niet meer te behalen.

O23
Wedstrijd is verplaatst!

It Twadde
It Twadde verloor afgelopen zaterdag met 2-1 van ONS Sneek 3. Volgens coach/speler PG; Nou we hadden het eerlijk gezegd niet hoeven te verliezen. Hoewel zij toch een flink stuk ervaring hebben. En we hadden de scheids een beetje tegen. Onterecht een penalty die Arik mooi stopte. Zelf maakte PG een eigen doelpunt, hoewel de meeste spelers van It Twadde dat is ontgaan. De zeer fraaie treffer van It Twadde gemaakt door Yoram Dijkstra, zijn eerste in het shirt van Arum, kwam net iets te laat.

5 december 2022