Arum wint van Bakhuizen

Het vlaggenschip van de v.v. Arum speelde afgelopen zaterdag 21 januari haar eerste competitiewedstrijd van 2023 onder prima voetbal omstandigheden. Arum ging voortvarend van start en kreeg via een mooie pass van Jorrit, die Dani alleen voor de keeper zette, een grote kans op de 1-0 te komen. De bal ging echter net naast. En dat was ook het verdere beeld van de eerste helft. Arum was de beter voetballende ploeg op het veld. Maar was slordig in de passing, liep te lang met de bal, daardoor was het tempo te laag, kortom het was het “net niet”. Aan de andere kant loerde Bakhuizen op de counter en was ook een aantal keer dicht bij de openingstreffer. De prima keepende Willem voorkwam dit echter.
Na de rust hetzelfde wedstrijdbeeld. Al maakte Arum nu wel de 1-0. Via een lange hoge bal van Dani, die verkeerd werd ingeschat door de Bakhuizen doelman, kwam deze bij Jorrit terecht die simpel 1-0 maakte.
Nu moest Bakhuizen komen en ging Arum op zoek naar de beslissing. Deze beslissende treffer liet niet heel lang op zich wachten. Na een prachtige actie, zeg maar een echte “Dani-actie” tikte de alerte BT zijn zesde van het seizoen simpel binnen.
Om ongeveer half vijf fluite de prima leidende scheidsrechter Ale Zuidema voor het eindsignaal.
Een mooie en verdiende overwinning. En Arum staat weer wat steviger op de vierde plek in de tussenstand. komende zaterdag 28 januari volgt de uitwedstrijd tegen het sterke De Walde. En dat is dan pas de laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie.

23 januari 2023