Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 4 februari kwamen bijna alle teams in actie. Hoewel de wedstrijd van de O23 op verzoek van de tegenstander Tzum werd verplaatst. En de tegenstander van de JO15-1 Hielpen afmeldde. De JO12-1 (Achlumer team) speelde wegens te weinig spelers 7 tegen 7 en de JO07-1 (Achlumer team) speelde in Leeuwarden bij Leovardia, maar de leovardia was er zelf niet…..En de JO07-2 kwam in Arum in acite.
Hier weer een aantal korte WhatsApp verslagjes:

JO07-2 (Arum)
Zaterdag 4 februari mocht de JO7-2 de thuisbasis verdedigen in een competitie met 3 wedstrijdjes.
Door met Stiens, helaas weinig samenspel en veel kansen laten schieten, Stiens maakte 9 doelpunten en Jildert ook nog 2 prachtige goals voor de thuisploeg eindstand 2-9
Na de limonade weer fris er voor tegen FVC JO7-2 een leuk team en beide aan elkaar gewaagd er werd super gespeeld en Arum deed echt hun best. door een gelukje een goal voor de tegenpartij eindstand 0-1
Het was weer een mooie ochtend! Tot volgende week

JO07-1 (Achlum)
We mochten weer lekker voetballen! Dit x moesten we naar SC Leovardia in Leeuwarden. Na een lekkere warming-up, hoorden we van de leider van sc Franeker dat Leovardia gister had afgebeld.
We besloten om het veld iets groter te maken en lekker te gaan voetballen.
Ronald was zo vriendelijk om te fluiten.
We begonnen tegen SC Franeker (JO7-3).
We hadden besloten om 6-6 te spelen .
Het was Rienk zijn eerste wedstrijd en hij had er erg veel zin in!
Het fluitsignaal klonk, we begonnen gelijk sterk en waren als eerst bij de bal💪.
Al snel bleek dat het te druk was in het veld om lekker te voetballen, dus we gingen verder met 5-5. We speelden goed over en Ferre wist de score te openen 1-0. Daarna wist Sam 2x het goal te vinden 3-0. We speelden sterk ook de dames deden goed mee! Fayén deed goed haar best, en Dolie miste een paar x de goal op een haar na. Ferre scoorde 2x 5-0. Jurre deed een goed schot op goal tegen een speler van franeker aan, Goal 6-0. Daarna wist Sam nog een x te scoren en Ferre nog 2x 9-0!
2e wedstrijd speelden we er gelijk achteraan wederom tegen SC Franeker maar nu JO7-1. Deze wedstrijd was iets moeilijker, Franeker speelde veel de lange bal.
Wij hadden daar wat moeite mee, maar Djolie wist als eerste te scoren 1-0!
Franeker was daarna aan de beurt en maakte de 1-1.
Wij wisten weer op voorsprong te komen door een goal van Ferre 2-1.
Er waren kansen voor beide partijen, maar Sam scoorde voor Stormvogels de 3-1. We begonnen wat moe te worden.
Rienk en Jurre lieten toch nog wat mooi verdedigingswerk zien,
Maar dat mocht niet baten Franeker wist nog 2 erin te schieten 3-3.
Heel goed gespeeld dames, en heren!
We blijven ongeslagen!⚽️💪 Tot volgende week.

JO10-1 (gemengd)
Op naar Harlingen wedstrijd tegen het altijd leuke en sportieve Zeerobben. Beide teams zijn altijd goed aan elkaar gewaagd en dat was vandaag ook weer zo. Eerste helft goed druk op de bal. Tot bijna het einde van de eerste helft een prima corner genomen door Benja en nog net met de punt van de schoen kon Jeen hem binnen tikken. Een prima eerste helft! Tweede helft, weer goed voetbal van beide teams. Zeerobben kon terug komen met 2 tegen 1. waarvan 1 goal Jan de keeper niks kon zien door de laag staande zon.. en met nog een paar minuten voor het eindsignaal kon Benja met een mooie loopactie de gelijke stand op het scorebord zetten 2-2. Super goed voetbal gezien met mooie acties en vooral ook veel plezier top!

JO12-2 (Arum)
Thuis wedstrijd tegen SDS.
Zeer spannende wedstrijd. Zowel voor SDS als Arum werd er mooi gespeeld en veel kansen. Maar aan beide kanten goed verdedigend werk. En goed keeperswerk; de 0 werd gehouden. kortom de wedstrijd eindigde zoals hij was begonnen; 0-0

JO12-1 (Achlum)
De JO12-2 ging met 7 man/vrouw naar Sexbierum. De tegenstander was ook zo sportief om met 7 te spelen. Dus altijd beter om de wedstrijd af te lassen. En uiteindelijk was het wel een leuke wedstrijd. De Jo12-1 won net met 4-3!

JO13-1 (gemengd)
De eerste tegenstander na de winterstop is Nieuweschoot.
Voor ons een onbekende en lastige tegenstander
Na een spannende 1e helft werd de kleedkamer met een 0-1 ruststand opgezocht .
Na de pauze kwamen we na mooi samenspel weer op 1-1 het kon toen alle kanten op gaan .
Na een tactische blunder van de coach die dacht alles of niets te spelen
Werd het uiteindelijk 1-5
En moet er misschien toch even meer gepraat worden 😉
Desalniettemin hebben we zo nu en dan toch mooi voetbal laten zien en hopen we volgende week op een betere uitslag.
Tot volgende week 🙋🏿‍♂️

JO15-1
Tegenstander belde af! Wedstrijd wordt t.z.t. ingehaald.

JO17-1
De eerste wedstrijd van de 3e fase, zeg maar voorjaarscompetitie speelde de JO17-1 tegen LSC.  Voor de winterstop hadden we in Sneek met 4-1 verloren. Dus we gingen voor revanche. We hebben het altijd moeilijk tegen fysiek sterke tegenstanders. In de eerste helft ontspon zich een leuke potvoetbal met aan beide kanten de nodige kansen. Via Harmen en Thomas stonden we halverwege met 2-0 voor. Maar het was vooral aan te danken aan onze keeper Sander dat we de nul hielden. Na de rust kwam LSC terug naar 2-1. maar al snel werd het 3-1 via Mathijs. En daarna liep de JO17 nog uit naar een geflatteerde 5-1 overwinning.

O23
Tegenstander Tzum had de wedstrijd verplaatst!

It Twadde
Speelde de derby tegen DKV 2, zoals er voor de wedstrijd gekscherend werd gezegd. In een voetballend niet al te beste wedstrijd werd er niet gescoord. Dus eindstand 0-0. Maar door dit puntje heeft It Twadde wel de laatste positie in de stand overgedaan aan Blauw Wit’34.

6 februari 2023