Zaterdag 25 maart a.s.; De streekderby: Arum – Mulier

Zaterdag 25 maart a.s. staat de Streekderby; De El Clásico van Súdwest-Fryslân: De Klassieker van Wonseradeel; oftewel; De Derby der Derby’s, op het programma. En bij deze derby tellen twee dingen n.l.: strijd en vermaak (lees feestje). Een portie gezonde rivaliteit met hopelijk een spannende en vermakelijke strijd en een gezellige nazit.
Het is toch een “feestje” voor de spelers en staf om deze wedstrijd voor veel publiek te mogen spelen. En voor het publiek is het weer een “feest” van de herkenning omdat de meeste wedstrijd bezoekers uit deze regio, Witmarsum e.o. en Arum/Achlum e.o., komen.

Deze derby staat alweer sinds 2017 op het programma en we hopen aan de ene kant ook dat deze derby nog een groot aantal seizoenen op het programma blijft staan. Aan de andere kant is Arum nog steeds volop bezig om de eventuele nacompetitie te halen. Wat dan promotie zou kunnen betekenen….
Zover is het nog lang niet. En daarin kent Arum, met nog 8 wedstrijden te gaan, zeker nog de nodige concurrenten, o.a. NOK en het addertje onder het gras waarschijnlijk Bakhuizen!

Toch heeft de v.v. Arum al een ander feestje te vieren; want sponsor metsel- en voegbedrijf Tjalsma is al 10-jaar Hoofdsponsor. En met dit feit zijn we als club natuurlijk zeer content. Als cadeautje stak metsel- en voegbedrijf  Tjalsma de A-selectie in nieuwe trainingsjackjes!

Kortom voor iedereen een feestje zaterdag? We hopen in ieder geval natuurlijk op een mooie strijd.
En wie gaat deze strijd winnen? De laatste drie keer eindigde de derby in een gelijkspel! Zoals eerder dit seizoen de 3-3 in Witmarsum.
Winst of verlies; na afloop een feestje voor iedereen met live muziek van Joop Obama en 1 president in de kantine.
Kortom Arum – Mulier is meer dan alleen een wedstrijd!
Aanvang 14.45 uur op Sportpark De Bining te Arum.

Tot zaterdag.

22 maart 2023