Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 29 april was er een inhaalzaterdag (i.v.m. meivakantie) voor bijna alle teams. Er waren echter ook doordeweekse wedstrijden. Hier een kleine opsomming wat betreft WhatsApp verslagjes:

JO10-1
Inhaal wedstrijd uit tegen Bolsward. Altijd spannend en aan elkaar gewaagd.. deze wedstrijd weer het zelfde liedje als alle andere wedstrijden. Maar Arum was de betere ploeg in de eerste helft. De rust in met een stand van 2-5 een verdiende voorsprong. Tweede helft proberen de koppies omhoog te houden en er vol voor gaan. Maar helaas kon Arum de voorsprong niet behouden. Na 50 min te hebben gevoetbald hebben teleurstellend verloren met 9-6. Werk aan de winkel voor de volgende wedstrijd!

O23
Op woensdagavond 26 April spelen we thuis tegen Tzum, een team dat bekend staat dat ze op, en vaak over, het randje spelen zowel fysiek als verbaal. Met de waarschuwing vooraf om niet in hun spel mee te gaan starten we scherp aan de wedstrijd, uit de eerste aanval wordt de bal goed voor gegeven door Wouter en kan Thomas simpel de 1-0 scoren, binnen 1 minuut leiden we.
Er sluipt gemakzucht in het team waardoor Tzum al snel de 1-1 kan scoren. Daarna gaat er weer een schepje bovenop, voetballend zijn we de boven liggende partij, alleen weten we dat niet om te zetten in doelpunten. Na een klein half uur krijgen we een vrijetrap op een mooie plek, Migchiel gaat er eens goed voor staan en krult de bal fabelachtig in de kruising, 2-1. Dit is tevens de ruststand.
De 2e helft een zelfde spelbeeld, we zijn heer en meester op het veld. Na 25 minuten wordt een mooie aanval beheerst afgerond door Rinnert 3-1.
De wedstrijd is gespeeld mede door dat Tzum kort erna met 10 en een paar minuten later met 9 man verder moet. Een mooie en terechte uitslag.

It Twadde
Speelde afgelopen dinsdagavond 25 april thuis tegen Bolsward. It Twadde speelt verder prima mee in deze competitie, maar scoort te weinig. Ook tegen Bolsward werd er niet gescoord. Maar kreeg het wel twee goals tegen. Afgelopen zaterdag scoorde It Twadde wel twee keer, via Patrick en Anne Siem. Maar nu kreeg het veel goals tegen….einduitslag 8-2. Maar er komen nog vier wedstrijden waarin we resultaat gaan halen volgens leider PG.

2 mei 2023