Dames en 35+ trappen af!

Afgelopen vrijdag 22 september starten de competities voor de dames en de 35+ teams. Hier de verslagjes van de “verschillende toernooitjes”

Dames trappen af
Ook dit seizoen heeft v.v. Arum weer de beschikking over twee zeventallen, uitkomend in de zelfde vrijdag avond competitie, wel zo gezellig.
Afgelopen vrijdag vond de eerste competitie ronde plaats bij zmvv Zeerobben. Met een bijna complete selectie van 17 enthousiaste speelsters op naar Harlingen, waar onderlinge wedstrijden tussen; Makkum, Mulier, Zeerobben, Arum V1 en Arum V2 op het programma stonden.

Makkum was helaas niet aanwezig, waardoor het programma iets was aangepast. Met een gewijzigde team samenstelling tov vorig seizoen, was het eerst wel even weer wennen. De eerste wedstrijd ’tsjin elkoar’ werd door Arum V2 winnend afgesloten. Klaar om kennis te maken met de andere teams. Hier bleek Zeerobben deze avond lastig te verslaan en wonnen dan ook (met ruime cijfers) alle wedstrijden, met 0 doelpunten tegen. Ons Arum V2 team wist de stand lang op 0-0 te houden en creëerden ook de nodige kansen maar ging in de slotfase kopje onder, 0-3. De wedstrijden tegen dames van Mulier was meer gelijkwaardig en leverde spannende wedstrijd(en) op, welke door Arum V2 werd gewonnen en Arum V1 de keepster van Mulier maar niet konden passeren, bleef het 0-0.

Doelpunten makers deze avond voor Arum V2: Femmy en Elise (3), dames van Arum V1 wisten deze avond helaas nog niet tot scoren te komen.

De volgende competitie ronde is over twee weken, vrijdag 6 oktober, organiserende vereniging Mulier in Witmarsum.

35+: 1, 2, 3, 4………….
1:
De 35+ is weer los. Vrijdag avond hebben we onze eerste competitie ronde weer gespeeld. We zitten in deze najaarsreeks weer bij een aantal oude bekenden, Mulier, Blauw Rood, Makkum en voor ons nieuw, Nijland. Onze voorbereiding bij het BOTR toernooi heeft ons goed gedaan en vol goede moede starten we aan deze avond.
De eerste wedstrijd tegen Makkum. We starten degelijk met drie man achterin om de boel dicht te houden en een beetje counter voetbal. Dit slaagde prima. Anno en Hans wisten het net te vinden en we pakten de winst: 2-1.

2:
Door o.a. het nachtkaatsen hadden we maar twee wissels tot onze beschikking. Doordat we nu vier wedstrijden moeten spelen en we deze avond 22 minuten per wedstrijd speelden, leek dit een heel opgave. Maar het ging prima. De tweede wedstrijd tegen Mulier, altijd lastig. Maar met dezelfde strategiespel de eerste, ging het goed. We kregen kansen, maar kwamen niet tot scoren. Door uitstekend keeperswerk van Julius bleef het 0-0. We konden hier mee leven.

3:
Alvast een uitstapje naar de vierde wedstrijd. Drie keer is scheepsrecht. 3x alleen op de keeper af en (gelukkig) de derde ging er in. We noemen verder geen namen, maar hij was wel blij met zijn goal😜!
De derde partij tegen Nijland. Hier hadden we nog niet eerder tegen gespeeld. Een goede ploeg, die ons goed onder druk zette. Maar wederom strak verdedigd, met zo nu en dan een aanvalletje. Helaas geen doelpunten voor beide ploegen, 0-0

4:
Deze avond de vierde doelman op keep, wat een selectie!! Het kwam
Julius ook wel mooi uit, want hij had een lichte blessure. Mooi dat hij toch even mee kon ballen. Het ging super.
Deze vierde partij tegen Blauw Rood. De vermoeidheid werd zichtbaar en het tempo ging omlaag. Toch kwamen we 2x tot scoren de 1-0 was voor ……. (die van alleen op de keeper) en de 2-0 voor Ysbrand. BR wist nog een keer te scoren en daarmee was de eindstand bepaald.

6 oktober hebben we onze thuisronde in Arum. We beginnen om 19:00uur, Tot dan!!

Groet, Anno

25 september 2023