Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 30 september stonden voor de meeste teams de vijfde speelronde van de beker- of competitie op het programma. Onder heerlijke weersomstandigheden werd er weer lustig op los gescoord. Hier de de WhatsApp verslagjes:

JO07-1
Zaterdag mocht de JO7 uit richting Witmarsum de derby stond gepland 😁 met frisse moed mochten we eerst even opwarmen met de ploeg van Nijland, een paar mooie goals van Jort Jort en Hidde en goede acties van de rest van de ploeg maakte een eindstand van 6-1 voor Arum toen door met de thuisploeg het werd een hele strijd en Witmarsum deed het super goed tot de time out bleef het gelijk staan 3-3 maar na een korte break en de nodige aanmoediging van de fans bleek Arum toch sterker en werd het 3-4 voor Arum. Top gedaan allemaal!

JO09-1
Afgelopen zaterdag uit tegen Witmarsum. Een wedstrijd waar voor mij familiair gezien druk op lag 😉. Vanaf het fluitsignaal hadden we vaak de bal en creëerden we door goed overspel en een paar mooie acties van o.a. Sam, Ferre en Jurre een aantal 100% kansen, maar de bal wou maar niet de goal in.

Ondertussen probeerde ook Witmarsum wat terug doen, maar de verdediging met Rienk, Jorn en Djolie stond als een huis en Witmarsum had moeite om hier langs te komen.

Maar toen een pass vanuit de verdediging op Jelte Pieter die met een solo actie richting het doel van Witmarsum stormde. De bal kwam in de kluts voor de voeten van Jurre en die poeierde de bal hard in het dak van de goal. De verlossende 1-0. Daarna ging het snel. Ferre met een mooie actie buitenom en een steekbal op Sam die hem prachtig afronde 2-0. Daarna was het Ferre zelf die de 3-0 maakte. Kort voor rust deed Witmarsum toch wat terug, nadat Jort eerder een paar mooie reddingen had, zat deze strak in de hoek. 3-1 de rust in.

We begonnen de tweede helft meteen weer erg sterk na de aftrap veroverden Fayen en Jort de bal, waardoor deze bij Sam terecht kwam. Na een mooie individuele actie lag de bal alweer in het net. 4-1.

Ondanks dat we zo sterk begonnen sloeg de vermoeidheid toe en kwam Witmarsum steeds vaker op Ferre, die de tweede helft keeper was, af. Door een paar knappe reddingen hield hij het doel schoon, maar helaas hielden we dat niet vol. Witmarsum maakte de 2-4 en kort daarna de 3-4, waardoor de spanning weer helemaal terug weg. Ferre trapte de bal uit, waardoor deze bij Fayen terecht kwam en bijna alleen op de keeper af ging, echter floot de scheidsrechter voor het eindsignaal, waardoor ze niet verder kon. Eindstand 4-3 voor onze stormvogels 💪🏻

JO10-1
Afgelopen zaterdag speelde we de wedstrijd tegen AVC/Tzummarum. De wedstrijd begon leuk en er werd lekker overgespeeld. We kwamen al snel met 3-1 achter maar nog voor de rust draaiden we t om en werd het 4-3. Helaas kregen we t spel in de 2e helft en werd t 4-4 het bleef de hele 2e helft gelijk maar in de laatste 10 seconden wist avc nog te scoren en eindigde de wedstrijd in 5-4 voor AVC. Het was een leuke en gezellige partij die mooi gelijk op ging.

JO11-1
12uur gingen we los in Bolsward. Gezien de hele wedstrijd konden we geen grip krijgen op de bal en maakten we veel fouten waardoor we veel balverlies hadden. Bolsward deed dat net iets wat beter en kon veel bij ons doen komen en scoren.. uitslag 9-1 voor SC Bolsward. Met frisse moed op naar de volgende wedstrijd.

JO12-1
De JO12-1 moest thuis tegen de koploper St. Anna. Zij winnen elke wedstrijd vrij gemakkelijk. vorige week wonnen ze met 21-0. Dus de Arumer Dames en Heren wilden de schade beperkt houden en dat lukte redelijk. de eindstand was 8-0 voor St. Anna. Volgende week weer een nieuwe wedstrijd en kansen!

JO13-1
De jongens van de JO13-1 hebben de smaak te pakken. Het fantastische samenspel heeft geresulteerd in een 5-0 overwinning thuis (Achlum) tegen IJ.V.C.

JO15-1
Het was een mooi pot voetbal afgelopen zaterdag tegen Oosterlittens! Liepen wel iedere keer achter de feiten aan . Van een 2-3 achterstand nog weten om te buigen naar 4-3 ! Jammer genoeg maakte Oosterlittens net in de laatste minuut de gelijkmaker! Mooie pot, maar wij speelden niet onze beste wedstrijd.

JO17-1
In Sexbierum behaalde de JO17 een zakelijke overwinning. via een vrije trap van Hermen werd het 1-0 en dat was ook de ruststand. na de rust werd het al snel 2-0 via Andrys. Maar daar bleef het ook bij. Komende zaterdag komt het sterke St. Anna op bezoek in Arum.

It Twadde
Ondanks het 5-1 verlies waren we de eerste 60 minuten beter. We kwamen 1-0 voor door een knappe goal van Jildert, toen knullig 1-1, toen kwamen we 1-2 voor maar die werd afgekeurd ivm buitenspel. Toen kwamen we door een gele kaart met 10 man te staan in de 60ste minuut waardoor er vrij snel 1-2, 1-3 werd gemaakt, toen kregen we een penalty tegen 1-4 en vrij snel daarna 1-5, dus dat was erg jammer.. aldus de alleskunner van It Twadde; Mike

It Tredde
De tegenstander heeft de wedstrijd verplaatst!

3 oktober 2023