Rondje langs de velden…

Hoe is het mogelijk…ondanks de vele regen van de afgelopen weken, waren vele velden onbespeelbaar. Maar toch kwamen alle onze teams wel in actie afgelopen zaterdag 4 november j.l.
Voor de JO08- 1 was het hun eerste wedstrijd van dit seizoen. De JO09-1 mocht het een klasse hoger proberen….etc, etc,. Kortom hier zijn weer even de korte WhatsApp verslagjes.

JO08-1
Afgelopen zaterdag mocht de JO8 de competitie starten in eigen dorp. En het was niet zomaar een wedstrijd we hadden direct de derby tegen Mulier 😁 nadat we eerst een mooie nieuwe team foto hebben laten maken gingen we los op een groter veld dan we gewend waren en ook grotere goals 💪🏻 Marit stond als doelvrouw de eerste helft tussen de palen. In de eerste paar minuten maakte Jort Koopmans al een goal en vanaf dat moment ging Arum direct aan de leiding de een na de andere goal vloog er in en er werd prachtig samen gevoetbald na 20 min gingen we met 5-0 de rust in na de limonade gewisseld van helft en kregen we Jort Nadema als doelman, Witmarsum had de wind mee en maakte een mooie goal. Arum zette daarna alles op alles en maakte een eindstand van 8-2 iedereen heeft het zo goed gedaan! Mirthe schoot 3x op de goal die gaan er de volgende keer wel in! En zo super aangespeeld en verdedigd door Romke en Jeljer. We hebben mooie goals gezien van Jort K Hidde en Jort N. Tot volgende week!

JO09-1
Omdat de JO09-1 in de eerste fase competitie alles redelijk dik won mocht het in de 2e fase een treetje hoger proberen. In die derde klasse was Makkum uit de eerste tegenstander. Deze tegenstander was net een maatje te groot. Maar komende zaterdag gaan we er weer voor.

JO10-1
Afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen DFC Dronrijp/Menaam.
De eerste wedstrijd van ons team in 4 weken en dat konden we in het begin wel even merken.
We stonden allemaal een beetje te dromen en lieten hierdoor gaten vallen in onze verdediging waar Dronrijp goed van kon profiteren.
De eerste helft eindigde met een achterstand van 6-1.
Na de rust wisten we ons te herpakken en begonnen we leuk te voetballen.
Al snel maakten we 2 goals maar bleef Dronrijp te sterk.
Maar we hebben een leuke 2e helft gevoetbald en hebben al onze voetballertjes een sterke helft gevoetbald met leuke aanvallen en ook enorm sterk verdedigd werk.
De wedstrijd hebben we afgesloten met 10-3 voor Dronrijp

JO11-1
We kregen Hielpen op bezoek. 10.15uur klonk het fluitsignaal. We waren compleet met het team dus konden we ook lekker door wisselen. We waren net als vorige wedstrijd, gelijk goed druk op de bal. Wat veel balbezit opleverde. 1e en 2e helft heel goed voetbal gezien met mooie acties en de bal werd heel mooi rond het veld getikt. Eindstand na 60 min voetbal en terechte 7-4 winst voor de jo11💪🏽

JO12-1
In St. Anne waren de beide teams behoorlijk aan elkaar gewaagd. Vlak voor tijd was het dan ook 2-2. Maar toen mocht het Arumer team nog een penalty nemen…..en?
Het bleef 2-2! aldus coach Nick.

JO13-1
Het begint steeds beter te draaien met de JO13-1. Nu werd er in Sneek bij LSC 1890 met 3-0 gewonnen.
Volgens coach Marco was het absoluut een mooie overwinning. Trots op het team hoe ze het spel weer gespeeld hebben.

JO15-1
De JO15-1 speelde in Arum tegen Akkrum, in een spannende en sportieve wedstrijd. die uiteindelijk met 2-1 werden gewonnen. Een mooi begin in deze tweede fase.

JO17-1
De jongens van de JO17 hebben “Op weg om een volwassen speler te worden” verschillende leermomenten nodig. Gewenning van tegenstanders met een bepaalde speelstijl hoort daar zeker bij. Maar voor onze JO17 blijven wedstrijden als zaterdag j.l. onwennig. In een volgens de invalleider “soms te” pittig potje werd er met 2-1 verloren.

It Twadde
We hebben helaas 5-2 verloren. Tegen en in Bolsward.  Stonden na 5 minuten; 2-0 achter en met rust was het 4-1… 2e helft hebben we weer prima gespeeld en een paar kansen gecreëerd

It Tredde
It Tredde verloor afgelopen zaterdag geflatteerd thuis van de koploper C.V.V.O.
De Lemsters voetbalden makkelijker maar de jonge honden van It Tredde deden tot een 20 minuten voor tijd prima mee. Op dat moment werd het namelijk door Jildert 1-1. Echter daarna viel het kaartenhuis in elkaar en werd het uiteindelijk ietwat geflatteerd 1-5.

7 november 2023