Arum stelt teleur in Hielpen

Er zijn excuses genoeg te bedenken: De hele week niet kunnen trainen, slecht veld, de eerste helft vol tegen een laagstaande zon in kijken. Dan nog was het met name de eerste helft heel slecht van Arum kant. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd, duels werden verloren en de meest simpele ballen kwamen niet aan. Hielpen daarentegen ging volle bak (soms over het randje) en stond bij rust volledig terecht met 2-0 voor.
Na rust was het allemaal wel iets beter, maar Arum kwam nog steeds niet echt tot veel kansen. Pas toen de laatste man van Hielpen na ongeveer een uur volledig terecht rood kreeg na een harde overtreding op Mathijs was het Arum dat de overhand kreeg. Dit leidde meteen tot de 2-1 van Wessel, die na een goede actie van Rinnert simpel binnen kon tikken. Nog genoeg tijd om voor de gelijkmaker te gaan zou je zeggen, alleen lag de bal meteen na de aftrap weer in het Arumer doel en was de marge weer twee. Arum bleef op zoek gaan naar doelpunten, maar moest dat ook met 10 man doen nadat BT de wedstrijd uit werd getrapt en alle wissels als gebruikt waren. Wel wist Arum nog een doelpunt te maken via Kevin, maar daar bleef het bij.

Een terechte nederlaag voor Arum dat nu evenveel punten heeft dan Hielpen en weer even afhaakt voor de bovenste plaatsen. Veel tijd om te treuren is er echter niet, want woensdag staat er een avondwedstrijd op het programma in Bakhuizen, dat bij een overwinning ook op gelijke hoogte met Arum kan komen. Aanvang: 20.00 uur

5 december 2023