Rondje langs de velden…

Hier het eerste rondje “langs de velden” van 2024 in “winterse” omstandigheden. De pupillenteams speelden hun eerste wedstrijd in het kader van de 3e fase competitie. De wedstrijd van de JO11 was al in eerdere instantie verplaatst naar woensdag 24 januari a.s.. De inhaalwedstrijd JO17, nog van de 2e fase, ging niet door. It Twadde en It Tredde en de JO13 waren vrij. Arum 1 speelde een oefenwedstrijd; de JO10 mocht voor de derde keer dit seizoen naar Terschelling. En de JO09 kwam afgelopen zaterdag terug van een schier onmogelijke achterstand.
Hier weer de WhatsApp verslagjes(met foto’s):

Arum 1
Arum 1 verloor met 6-3 van SF Deinum. Volgende de hoofdtrainer Hein: “We waren in het eerste kwartier echt zoekende naar wie wat verdedigend moest oppakken en zeer slordig in balbezit met weinig overtuiging. De eerste 2 goals veel te gemakkelijk weggegeven hierdoor binnen 10 minuten, al 2-0 achter. Daarna redelijk gelijkwaardig aan Deinum tot 20 minuten voor tijd toen was bij een aantal de tank wel leeg qua conditie en konden zij nog gemakkelijk 2 keer scoren.
Was een nuttige wedstrijd om weer ritme en conditie op te doen”.

JO15

Speelde nog een inhaalwedstrijd van de 2e fase competitie thuis tegen Berlikum. Op een hard veld kregen beide tams de nodige kansen. Echter was Berlikum veel beter in de afronding. Zeker de eerste helft was Berlikum veel beter bij de les. En op de 4-1 overwinning van de oranje hemden was dan ook niet op af te dingen. Over twee weken begint de 3e fase met nieuwe kansen.

JO12
Speelde thuis tegen Scharnegoutum. En met name de keeper van de tegenpartij zorgde ervoor dat het bij rust maar 1-0 voor de Arumers was. In de tweede helft bleef het een leuke wedstrijd en werd de stand uitgebreid tot 4-1. Mooie start van de 3e fase competitie, aldus CIO Nick

JO10
Afgelopen zaterdag mochten we wederom weer naar Terschelling, dus hele brigade weer in alle vroegte van bed gehaald en haasje repje naar boot.
De heenreis is met de sneldienst en dan moeten ze drie kwartier stilzitten en dat blijkt altijd een hele opgave. Eenmaal aangekomen op het eiland snel in de bus, er waren nog drie voetbal teams dus het was even proppen in de bus.
Voor deze wedstrijd waren we met 6 man, we hadden dus geen wissels.
We begonnen heel sterk aan de wedstrijd en creëerden veel kansen, maar helaas stond de keeper van Terschelling er vaak tussen. Maar na een tijdje was daar dan toch de 1-0 en waren we toch zeker de overheersende partij. Maar helaas nog voor de rust wist Terschelling er 2-1 van te maken.
Na de rust begon Terschelling wat sterker dan ons en maakten ze er 3-1 van.
Nu niet opgeven maar doorpakken. Na een wat zwakke uittrap van de keeper schoot onze spits de stand op 3-2 en niet veel later ook de 3-3. En je zag beidde teams jagen op t winnende goal en tot twee toe kwamen we heel dichtbij maar net niet. Maar helaas kreeg Terschelling vlak voor t eind kans op een afstandsschot en die knalde de bal gewoon door de handen van de keeper. Eindstand 4-3 een gewaagde wedstrijd. Op de terug weer wat frietjes en twee uren ravotten.

JO09
De wedstrijd Stormvogels-VV Sneek wit-zwart;
We begonnen de wedstrijd wat rustig, en afwachtend we speelden wel goed over!
Sneek profiteerde hier van en stond ondanks Ferre zijn uitstekende keeperskunsten al snel 0-4 achter..
Jimte maakte een mooie actie en maakte een prachtige goal! 1-4
Jorn en Jelte-Pieter stonden goed te verdedigen maar toch wist Sneek nog 2 te maken 1-6
Fayèn en Jurre en Sam voetbalden sterk op het middenveld maar de kou/ wind begon mee te spelen.
Blij dat de scheids op zijn fluitje blies en we even allemaal konden opwarmen.
We begonnen de 2e helft erg sterk met goed overspel, en creëerden veel kansen!
Ferre opende de score en schoot m hard binnen 2-6
We bleven goed druk zetten en Jimte maakte er 3-6 van.
Djolie stond met Jorn sterk te verdedigen en Jelte-Pieter keepte fantastisch Sneek wist niet te scoren.
Jimte maakte nog 2 mooie goals 5-6
We gingen op jacht naar de gelijkmaker Sam maakte een mooie actie maar schoot net naast.
Toen kwam de bal bij Jort voor de voeten en die loste een prachtig schot maar de keeper kon er net bij!!
We kregen vleugels en voetbalden super!
Jimte maakte de gelijkmaker!6-6
Maar er zat nog meer in!!
Mooie voorzet van Ferre op Djolie maar die schoot net naast.
Mooi overspel van Jimte op Ferre en die schoot prachtig binnen 7-6
De laatste goal maakt Jurre fantastisch af in 1x uit de draai snoeihard binnen!!
Eindstand 8-6
Wat een fantastische wedstrijd heel goed gevoetbald!!
Het was genieten!!’

JO08
Zaterdag 20 Januari, de start van een nieuwe ronde na de zeer korte winterstop. De JO8 is nu gestart in de 3e klas. En moesten voetballen tegen FC Harlingen. Er werd goed overgespeeld door de ploeg van Arum. Bij balverlies werd de aanvaller van de tegenpartij wel eens vergeten en dan moet je hard lopen als verdediger van Arum. Gelukkig werd dit foutje vaak hersteld door een snelle spint van de verdediger of vakkundig keeper werk van Marit en Mirthe. Uiteindelijk gingen we blij de kleedkamer in met een de 4-3 overwinning. Deze is binnen, op naar de volgen. Groet Joris de Jong (de prima vervanger van Jacqueline)

21 januari 2024