Arum 1 treft de top 4 en TOP’63

In de eerste vier competitiewedstrijden na de korte winterstop treft de trots van de v.v. Arum de top 4 van de 5e klasse A. Arum staat overigens zelf vijfde. Wil Arum nog meedoen in deze competitie dan zal er resultaten moeten worden gehaald in de komende wedstrijden. En in dat kader staat zaterdag 3 februari de wedstrijd tegen T.O.P.’63 op het programma. De club uit de tweelingdorpen Oppenhuizen en Uitwellingerga heeft dezelfde ambitie als Arum; “meedoen om de prijzen”.
TOP’63, de degradant van de 4e klasse, won vorige week de inhaalwedstrijd thuis tegen het sterk verdedigende Mulier moeizaam met 3-1. en nam daarmee plek 4 over van Arum.
Zaterdag a.s. dus een strijd om de vierde plek in de tussenstand!
De heenwedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.

Iedereen is van harte welkom op sportpark de Bining, met na afloop dus de v.v. Arum pub quiz in de kantine. Let op! Wedstrijd vangt aan om 14.45 uur!

Een minuut stilte.
Voor aanvang van de wedstrijd van Arum 1 zal er een minuut stilte worden gehouden ter nagedachtenis aan Johannes van IJs. Hij overleed 30 december j.l. op 84 jarige leeftijd. Johannes was o.a. 14 seizoenen bestuurslid, o.a. penningmeester en 8 seizoenen was hij de voorzitter van de club. Daarnaast trainde hij maar liefst 18 seizoenen lang het eerste elftal, waarvan ook nog 9 seizoenen de overige senioren. Maar ook vele jeugdteams trainde hij. Er waren seizoenen bij dat hij de complete vereniging trainde. In 1987 zat hij in de jubileumcommissie en kreeg hij tijdens de receptie van het 50 jarig jubileum van de v.v. Arum een Zilverspeld van de KNVB opgespeld. En hij behoorde sinds 2004 tot het kleine gezelschap wat zich Ereleden der v.v. Arum mag noemen.

Hij bleef overigens ook niet alleen in Arum wat betreft het trainerschap. Want ook is hij Hoofdtrainer geweest bij o.a. Mulier, Stormvogels’64, Trynwalden, Dronrijp, Oosterlittens etc.

31 januari 2024