Rondje langs de velden…

Het was afgelopen zaterdag 13 april weer fraai voetbalweer. Jammer dat er twee wedstrijden niet doorgingen, omdat de tegenstander afmeldde. De JO11 en de JO17 kwamen daardoor niet in actie. Van de andere wedstrijden hier weer korte WhatsApp verslagjes:

JO08-1
Afgelopen zaterdag mocht de JO8 thuis tegen Franeker. we begonnen redelijk sterk en speelden vrijwel constant op de helft van de tegenstander, er waren kansen zat 2x maar de bal wou er niet in. Toen Franeker de 1-0 maakte zakte de moed al wat in de schoenen en na de 3-0 liet Arum het hoofd hangen en maakte Franeker er met gemak 5-0 van 😅 Toch is er hier en daar goed gevoetbald en samen gewerkt. maar Arum heeft echt wel eens beter gespeeld 😃 volgende week maar weer gas geven 💪🏻

JO09-1
Het was heerlijk voetbalweer 😎 en we hadden er zin in!
Het fluitje klinkt, en we begonnen gelijk fel aan de wedstrijd we creëerden gelijk kansen.
Jurre wist er 2 prachtig binnen te schieten! 2-0
Djolie speelt naar Jimte die met een mooie slalom door de verdediging de bal binnenschiet.
3-0
SDS kreeg de bal niet lekker weg na de uittrap Sam pakte de bal af en ronde keurig af.
4-0
Stormvogels sneed nu keer op keer als een mes in de boter door de verdediging van SDS.
Veel kansen!
Jort vuurde op goal net naast!
Djolie kreeg nog een klein kansje maar schoot net over.
Jimte maakte een prachtige actie en schoot m hard binnen.
5-0
Rienk pikte de bal op het middenveld op en speelde 2 man uit en schoot m snoeihard binnen.
6-0
SDS begon beter te spelen
Djolie en Rienk deden erg hun best in de verdediging en
ondanks dat Jorn uitstekend stond te keepen wist SDS er toch 2 te scoren.
6-2
Jimte kon voor rust nog net 1 binnenschieten.
7-2
SDS begon sterk aan de 2e helft en wist te scoren.
7-3
Fayèn schoot een snoeiharde kanonskogel richting
Sam die maakte een mooie soloactie en schoot m mooi binnen.
8-3
Jimte wist er nog 2 in het netje te leggen.
10-3
Wij werden een beetje moe en SDS wist hiervan te profiteren en kon 3x snel achterelkaar te scoren.
10-6
In de laatste minuut wist jimte er nog een laatste actie uit te persen en maakte m prachtig af.
Eindstand 11-6
Super gespeeld dames en heren en tot volgende week!

JO10-1
Afgelopen zaterdag was het mooi weer om te voetballen en even thuis te laten zien wat we kunnen net als de vorige week. Maar helaas stonden de neusjes niet allemaal de zelfde kant op.
Onoplettendheid werd direct bestraft, en aanvallend werden de vleugels te weinig opgezocht waardoor we ons telkens vast liepen en snel moe werden.
Tzum verdedigde beter, maakte minder fouten en was scherper.
Volgens Siem was het 6-8 in het voordeel van Tzum.
De penalty’s na de wedstrijd hebben we wel gewonnen.👍
👍Grote duim voor Finn die meerdere hele beste reddingen deed.
En voor Siem die als een 😎 de Tsjommer penalty bokaal veroverde later in de middag. (Was te spelen bij zijn neefje).
Volgende week beter

JO12-1
Mochten afgelopen zaterdag naar Terschelling. Het was weer een leuk reisje. Maar in de wedstrijd tegen AVV te Hoorn was het kansloos. Er stond aan het einde 6-0 op het scorebord.

JO13-1
Blijft op titelkoers. Nu werd Leovardia in Leeuwarden met 7-0 verslagen. De komende twee wedstrijden treffen ze twee sterkte tegenstanders n.l.: SJO DFC en ONT in twee thuiswedstrijden. De ene wedstrijd in Achlum de andere in Arum, dan weten we meer!

JO15-1
Onder leiding van invalcoach Jorrit, hij is ook hun tijdelijke trainer op woensdagsavond werd er in Sint Nicolaasga met 5-1 gewonnen. Onze JO15 was duidelijk de betere ploeg. En scoorde nu wel makkelijk.

It Twadde
Speelde tegen de nummer twee uit de stand een prima thuiswedstrijd tegen Makkum. Het kwam zelfs via Kars op 1-0 voor. Maar uiteindelijk werd er met 2-1 verloren.

It Tredde
Werd in Koudum door een veel “agressievere” tegenstander aan de kant gezet. Met name op het middenveld verloren ze de slag. En kwamen daardoor amper aan voetballen toe. Toch creëerde het met name via Germ enkele knappe kansen die er net niet in gingen…

15 april 2024