Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 18 mei speelden de meeste teams de laatste wedstrijd van dit seizoen 2023-2024.
Hier dan ook de meeste laatste WhatsApp verslagjes:

JO08-1
De laatste wedstrijd van dit seizoen speelde de JO8 in Arum tegen FC Harlingen een super leuke wedstrijd om te zien met hele mooie acties en een heel mooi samen spel van alle spelers hier en daar aan elkaar gewaagd maar Arum was sterker en had veel kansen 2 hele mooi schoten op doel van Jort Nadema die er helaas niet in gingen.. en ook Mirthe en Romke hadden kansen helaas gingen deze ook naast de goal. Door goed samen werken konden Hidde en Jort Koopmans wel raak schieten en daardoor werd het 6-3 voor de toppers van JO8 Jeljer stond weer fantastisch te verdedigen en we hadden Mark wagenaar erbij die zijn debuut maakte en het ook super heeft gedaan! goals waren er dus van Hidde Heslinga 3 en Jort Koopmans ook 3 💪🏻 top gedaan met z’n allen!

JO09-1
Speelde hun laatste wedstrijd uit in Sneek bij LSC 1890. Het werd volgens trainer Ronald een mooie 10-6 overwinning. Een mooie afsluiting van dit seizoen.

JO10-1
Afgelopen week speelden we twee wedstrijden. Op maandag hadden we de inhaalwedstrijd van afgelopen zaterdag tegen de MO-10 van Oosterlittens. Deze wedstrijd vond plaats op het sportveld van Achlum. Door vakantie en blessures is ons team niet compleet en kregen we deze wedstrijd versterking van Jilles Hylkema, Guus Heslinga en Marit Brouwer.
Het was een mooie wedstrijd die eindigde in een 5-2 overwinning voor Arum.

En zaterdag speelden we onze laatste wedstrijd van het seizoen. Deze keer mochten we weer afreizen naar Terschelling. Waar wij nog steeds geteisterd worden door afwezigheid van spelers, we konden precies 6 spelers regelen met de aanvulling van Marit Brouwer, stonden we tegen een overcompleet team van Terschelling die 12 spelers ter beschikking hadden.
Een totale overmacht overviel ons en we werden totaal weggespeeld. Eindstand van de wedstrijd werd 21-4 onze grootste nederlaag ooit.
Maar dit was snel vergeten omdat we na de wedstrijd er een leuke dag op het eiland van hebben gemaakt met eerst een frisse duik in de zee, heerlijke patatjes gegeten op het strand. We (Peter en Marit) hebben zelfs nog krabben gevangen, kwallen gezocht en nog een keer ’t water in.
Maar het blijft rennen vliegen draven op het eiland en door een klein inschattingsfoutje van de tijd, kwamen we precies op tijd bij de boot om hem zien weg te varen. (Oeps)
Dus toen nog wat langer wachten en met de snelle boot retour.
Een mooie dag en afsluiting van het seizoen. Tot volgend seizoen allemaal.
Zie de foto’s

JO11-1
De laatste wedstrijd voor de zomerstop. Lekker weertje om te voetballen vandaag. We waren te gast in Sneek bij L.S.C 1890.
Een leuke fanatieke pot voetbal van beide teams. Na 60min is het een terechte gelijk spel geworden 4-4💪🏽 iedereen heeft super goed hun best gedaan en kunnen trots op hun zelf zijn! Lekker genieten van de zomerstop en dan zien we elkaar snel weer. Groetjes Elmer.

JO12-1
De JO12-1 verloor, net als in deze laatste fase wel vaker, nipt een wedstrijd. Nu kwam het met 3-2 net te kort tegen Franeker. voetballend was het prima in deze wedstrijd. Maar een doelpunt maken blijft een dingetje

JO13-1
Verspeelde vorige week het kampioenschap. Die klap kwam het afgelopen zaterdag nog niet te boven. Er werd in de laatste wedstrijd van dit seizoen nu verloren in en van Dokkum met 3-1.

JO15-1
De JO15 verloor met 5-1 in Irnsum. Laten we het houden op een falende “teamprestatie”. En Voetbal is een teamsport. Komende weken speelt dit team nog een aantal wedstrijden. En kunnen ze zich herstellen na deze nederlaag.

JO17-1
Boekte eindelijk weer eens een overwinning. In een leuke wedstrijd werd het thuis 5-3 tegen SJO DFC JO17-1. En eindelijk daar was hij weer Andrys scoorde 3x. De andere twee goals werden gescoord door Harmen en Thomas. Ook dit team speelt nog een wedstrijd n.l. thuis tegen Deinum.

It Twadde
Speelde afgelopen dinsdag thuis tegen Heerenveen. Het was een aardige wedstrijd. Waarin Arum wel te kort kwam en met 4-1 verloor. Het enige doelpunt werd gemaakt door invaller Andrys.

It Tredde
Maakte dit weekend er een hele happening van. Vrijdagavond werd er geloot op wat voor positie er werd gespeeld. Dus kwam er zowel de eerste als de tweede helft een fantasie opstelling te staan. Mede daardoor kon men het net niet vinden en won Sleat met 4-0 in Arum. Ook mocht men niet de voetbalspullen en douche spullen meenemen in de gebruikelijke voetbaltas. voorbeeld: Rein kwam met een konijnenhok waarin zijn spullen zaten.

22 mei 2024