Arum in nacompetitie uit tegen VCR

Op zaterdag 25 mei, de 5e klasse B moest nog een competitieronde spelen, is de tegenstander in de Eerste Ronde van de nacompetitie bekend geworden. Arum mag op bezoek naar Rinsumageest waar de plaatselijke VCR (Voetbal Club Rinsumageest), derde in de eindstand van de 5e klasse B, de tegenstander is.
In het verleden speelden beide clubs niet vaak tegen elkaar.
Toch is nog niet heel lang gelden; namelijk in het seizoen ’17-’18. Toen Arum met VCR streed om lijfsbehoud in de 4e klasse B.
Arum verloor indertijd in een doordeweekse wedstrijd met 2-0 van VCR. En kwam aan het einde van de competitie 2 punten te kort om niet te degraderen via nacompetitie.
Arum degradeerde dus dat seizoen ten kostte van Tzummarum in de nacompetitie. VCR degradeerde het seizoen daarna ook naar de 5e klasse. En dus komende zaterdag 1 juni staan beiden teams tegenover elkaar in Rinsumageest om in de eerste ronde (er zijn 3 ronden) van de nacompetitie “het sprookje” wat betreft promotie naar de 4e klasse in leven te houden.
De wedstrijd op Sportpark De Vonder te Rinsumageest begint om 14.30 uur!

De winnaar van de wedstrijd VCR – Arum speelt in de tweede ronde op zaterdag 8 juni uit tegen 5e klasser ASC’75(Augustinusga). En kijken we dan nog even stiekem verder dan zou een eventuele Finale worden gespeeld op neutraal terrein tegen de winnaar van 4e klasser VIOD (Driesum) – 4e klasser VVK (Groningen)

26 mei 2024