Pittige “Súdwesthoeke” Competitie-indeling Arum 1

Op vrijdag 5 juli j.l. werd de competitie-indeling voor v.v. Arum 1 voor het seizoen ’24-’25 bekend gemaakt.
Het vlaggenschip van de v.v. Arum is dit seizoen net als vorig seizoen ingedeeld in de 5e klasse A. Zeg maar de “Súdwesthoeke” klasse

Twee degradanten en een overstapper.
Maar 5A ziet er ten opzichte van vorig seizoen, wat betreft de teams, weer iets anders uit!
Arum speelt komend seizoen namelijk tegen twee degradanten n.l. De Walde (oude bekende) en voor ons wat betreft competitie nieuwe tegenstander; Oeverzwaluwen (Koudum). En dan is voor Arum nog compleet een nieuwe tegenstander n.l.: Nieuweschoot. Zij zijn overgestapt van zondag naar zaterdag en komen uit de 5e klasse zondag. Zij speelden afgelopen seizoen nog nacompetitie om promotie naar de vierde klasse. Wat dus niet is gelukt.
Verder treft Arum wel weer UDIROS, echter geen Blue Boys (Nij Beets) meer.
Het dozijn wordt compleet gemaakt met nog zeven bekenden van vorig seizoen n.l.: Woudsend, Hielpen, Bakhuizen, TOP’63, NOK, LSC 1890 en natuurlijk staat de derby tegen Mulier ook weer op het programma.
Dus we hoeven dit seizoen ook niet meer naar de polder, ook RKO is, net als Blue Boys, in een andere 5e klasse geplaatst.

Belangrijke data
Het wedstrijdschema Arum 1 wordt uiterlijk 10 augustus a.s. bekend gemaakt.
De competitie start namelijk op zaterdag 21 september.
Op 26 en 27 juli wordt de bekerindeling en wedstrijdprogramma beker bekend gemaakt. De Bekerwedstrijden zijn op zaterdagen 31 augustus, 7 en 14 september 2024.

5 juli 2024