Rondje langs de velden…

Hier de het tweede “Rondje langs de velden…” van dit seizoen. Met daarbij een aantal zeer grote uitslagen! Zie hieronder de WhatsApp verslagjes:

JO07-1
De JO7 van Stormvogels mocht naar Menaam te spelen tegen DFC en Tzum, de partij tegen DFC werd glorieus gewonnen met 2-5 voor de Stormvogels. Met de Stormvogels nog in de aanval werd de wedstrijd afgefloten en net op dat moment werd er nog gescoord en vond de spelbegeleider dat dit doelpunt ook nog telde. Toen direct door tegen Tzum, al snel stonden de Stormvogels voor en in de korte rust was het 1-4 voor de Stormvogels. Echter in de tweede helft was de brandstof op bij de Stormvogels en wisten de nog fitte Tzumers er 4-4 van te maken. Toch prima gespeeld. Groet Joris de Jong.

JO09-1
JO9 wint in Arum met een fantastische overwinning van 18-0 op SC Bolsward super samenspel en fantastisch weer erbij ☀️ tot volgende week!

JO10-1
Vandaag was het de eer aan mij om dit team te coachen en was de druk op mijn schouders groot naar de grote overwinning in Harlingen vorige week.
Vandaag was de tegenstander Mulier Witmarsum.
Gelukkig was Ronald (heit Sam)er ook voor de coaching vanuit achterin en begonnen we meteen met voetballen.
Wat een lust voor het oog om te zien hoe jullie als team voetballen.
Er word vanaf minuut 1 prachtig overgespeeld en zo was er al vrij snel de voorsprong.
En achterin staat het als een huis met Jelte Pieter als ons vaste keeper en Rienk en Djolie achterin staan we goed witmarsum kwam er een paar x doorheen maar de uitslag was overtreffend.
15-5 de scorende machine bestaat uit het samen voetballen ⚽️.
De scorende mannen waren deze x : Sam 4, Rienk 1, Ferre 2, Jimte 8

JO11-1
Vandaag zijn we afgereisd naar Dronrijp en speelden we de wedstrijd tegen DFC.
De wedstrijd ging aan de kant van DFC vlot van start en we kwamen in een mum van tijd met 2-0 achter. Maar daarna zag je echt de omschakeling bij de spelers en zetten ze het spel om en bleef de bal op de helft van DFC en begonnen we met het creëren van kansen. Maar DFC bleef t ons moeilijk maken en daardoor duurde het een ruime poos voordat Arum een goal wist te scoren. Maar na juist gebruik van de ruimte wist Jilles de bal in het net te schieten. 2-1. En nog voor de rust schoot Ewald de bal in het doel. 2-2. Hierna kregen we nog vele kansen, maar geen geluk. Het bleef gelijk in de eerste helft.

De tweede begonnen we ook heel goed en ook hier waren we de sterkere partij. Maar ook nu de vloek niet verbroken en wisten we niet tot scoren te komen. Ver in de tweede helft wisten we dan eindelijk vanuit een fraaie corner de 3-2 te maken. De wedstrijd ging de hele tijd gelijk op maar we konden zien dat het batterijtje nu toch op begon te raken en DFC profiteerde hier van met nog 2 goals. Een zeer leuke wedstrijd met 100% inzet van onze spelers, iedereen heeft zich vol gegeven. Ondanks de 4-3 nederlaag was het een zeer goede wedstrijd en was er niet veel aan te merken op het spel, de vorige pot tegen DFC verloren we met 10-3, dus de volgende keer pakken we vast de winst!

JO13-1
In een heel spannende wedstrijd in Oldeboorn leek de match te eindigen in een gelijkspel. Maar daar dacht talentje Jilles Hylkema anders over. Hij maakte in de laatste twee minuten nog twee doelpunten. Eindstand 6-4 voor de JO13. Een knappe overwinning!

JO14-1
De JO14-1 speelden thuis in Achlum tegen Zeerobben. En die lieten ze alle hoeken van het veld zien. Het werd na een “fantastische” wedstrijd, volgens coach Marco, maar liefst 13-0!

JO17-1
De JO17 speelde een heel spannende wedstrijd in Bolsward. Het bleef heel lang 1-0 voor Bolsward. In de laatste minuut kregen onze jongens en Nynke een penalty. Tim schoot de strafschop onberispelijk in het goal. Een terechte 1-1 vond coach Lolke!

JO19-1
Speelde ook tegen Bolsward. En het eerste halfuur was genieten. Arum speelde Bolsward van de mat. En er stond dan ook na een half uur 4-0 op het scorebord. Daarna kwam Bolsward beter in de wedstrijd. En verslapte het aan Achlum/Arum zijde. En zo ging het de tweede helft ook. Uiteindelijk werd het 5-1. Door doelpunten van Dirk Jan, Roy 2x en Thomas 2x

15 september 2024