Goed voetballend Arum haalt geen punten

In een wedstrijd waarin Arum een uur lang beter voetbalde dan NOK werden geen punten gehaald. Uiteindelijk was het NOK dat de langste adem had.

Zoals gezegd was Arum de hele eerste helft de betere en na een minuut had het al raak moeten zijn, maar werd het niet goed uitgespeeld. Dit was eigenlijk de hele wedstrijd het probleem van Arum. Tot aan de ‘zestien’ werd goed gevoetbald, alleen werd daarna vaak de verkeerde keuze gemaakt. NOK kreeg vlak voor rust hun enige kans na een kleine miscommunicatie, maar Irolt was net op tijd uit zijn doel.

Na de rust ging de wedstrijd wat meer gelijk op, Arum kwam er iets minder vaak uit en NOK juist wat meer. Nog steeds was er niet veel aan de hand tot aan het laatste kwartier waarin bij Arum de koek op leek. Nadat NOK eerst al drie keer de lat had geraakt wist het vlak voor tijd nog twee keer te scoren en dus de drie punten in eigen huis te houden.

Een zure nederlaag voor Arum, want er had zeker meer in gezeten. Ondanks de nederlaag kan Arum genoeg positieve dingen meenemen naar de wedstrijd van volgende week. En dat is de belangrijke derby tegen Mulier! Aanvang: 14.45.

22 september 2024