De vrijdag-zeventallen in actie!

Afgelopen vrijdag 20 september j.l. kwamen de zeventallen; 35+, 18+ mannen en vrouwen in actie. Onze veteranen kwamen in eigen dorp in actie.

35+ in Arum
We probeerden, door 7 uur te beginnen, alle wedstrijd te laten te spelen op het hoofdveld. Helaas lukte dat niet omdat een team iets later kwam, dan afgesproken. Het mocht de pret niet drukken. En zo werden onder prachtige omstandigheden de eerste wedstrijden op het hoofveld afgewerkt en de laatste op het kunstgrasveld.
Arum speelde de eerste wedstrijd tegen Franeker en won met 3-1, door doelpunten van Jacob en Ronald. vervolgens werd de derby tegen Mulier gespeeld. In een spannende pot, waar Arum lang op een 1-0 achterstand stond, werd het 1-1, doelpunt wederom Ronald. De derby op het andere veld tussen Franeker en Harlingen eindigde ook in 1-1. De laatste wedstrijd verloor Arum met 1-0 van Harlingen.
Op vrijdag 4 oktober gaat de 35+ caravan naar Witmarsum!

18+ Mannen in Witmarsum
De mannen van de 18+ begonnen vrijdag voor de allereerste keer met dit format. We wisten eigenlijk niet wat ons te wachten stond en dat maakte het eigenlijk best wel leuk. Met een aantal ‘oude’ en ‘nieuwe’ bekenden reisden we per fiets af naar Witmarsum. Nog geen uitgebreide tactieken en moeilijke formaties. Gewoon lekker simpel voetballen en iedereen een poppetje pakken. Gesteund door nu al een grote schare supporters mochten we aan de bak tegen respectievelijk Mulier, Oosterlittens en als laatst GAVC.

Tijdens de eerste wedstrijd tegen Mulier ging het aardig gelijk op. We kwamen nauwelijks in de problemen en Mulier had het flink lastig. Gevolg was dat Mulier niet onder de druk uitkwam en uit haar spel raakte. Het was dus wachten op een kans van Arum die werd afgemaakt. Door mooi combinatie spel scoorde Thomas de verlossende 1-0 en was het zaak om de overwinning binnen te halen. Sander (keeper JO19) kreeg niet veel te doen maar stond er wel wanneer het moest. Onder luid applaus waren de eerste drie punten binnen.

Vijf minuten uithijgen en meteen aan de bak tegen Oosterlittens. Het gevoel was goed, combinaties liepen gesmeerd en Arum creëerden enorm veel kansen. Oosterlittens kwam er geen moment aan te pas. Maar Arum verzaakte om te scoren. Waardoor het lang 0-0 bleef. Uiteindelijk vond wederom Thomas de lange hoek en was daar de verlossende 1-0. Arum ging doordrukken en speelde alleen nog maar voor het doel van Oosterlittens maar die 2-0 liet lang op zich wachten. Tot dat wederom Thomas een gaatje zag in de verdediging en de keeper eenvoudig passeerde. Eindstand 2-0. Nu al 6 punten dus was boven onze verwachting.

De laatste wedstrijd was tegen GAVC en die waren een stukje beter. Daarbij moet je denken aan snelheid, crossballen, looplijnen etc etc. Arum besloot om afwachtend te gaan spelen en de boel dicht te houden. Thomas lekker voorin te laten en hopen op een uitbraak. Sander keepte de laatste wedstrijd een wereld pot en hield ons lang in de wedstrijd. Maar Arum probeerde hier en daar wat te drukken om zelf ook wat kansjes te creëren. Maar het mocht niet baten en verloren we ongelukkig met 2-0 maar biedt het wel perspectief voor de komende weken.

Omdat SDS een teamuitje had krijgen we reglementair deze wedstrijd ook 3 punten en dat maakt de eindstand na een vrijdagavond de volgende cijfers. Namelijk 4 gespeelde wedstrijden en 9 punten. Wij vonden het een succes en hopen dat 4 oktober door te kunnen zetten in Arum!

18+ Vrouwen in Sneek

Met beide benen op de grond
Afgelopen vrijdag vond de aftrap competitie plaats van ons dames team VR18+, in de 1e klasse 15. Met daarin veelal voor ons onbekende tegenstanders als Akkrum, Irnsum, Sneek Wit Zwart en in mindere mate ONS. Ontvangende vereniging Sneek Wit Zwart heeft de beschikking over een kunstgras veld met tribune, echt genieten om daar je wedstrijden te mogen spelen. Voorafgaand kwamen alle 5 dames teams incl begeleiding bij de middencirkel bij elkaar en werd een minuut stilte in acht genomen om stil te staan overlijden van een lid van de vereniging, betrokkenheid dames voetbal binnen de club.

Ons team had de eerste wedstrijdronde vrij, mooie gelegenheid voor de warming-up. Nog even de zenuwen zien kwijt te raken en dan, ja eindelijke het eerste fluitsignaal heeft geklonken, we zijn los!
Dit seizoen toch aantal wijzigingen binnen ons team; Emmy, Jildau en Marith zijn eind vorig seizoen gestopt en liet Dianne aantal weken geleden weten dat voetballen er voor haar niet meer in zit. Ontzettend jammer. De (in) verwachting is wel dat onze keepster Baukje mogelijk weer terug keert, maar eerst even geen keeperswerk voor haar. Zo maakte vrijdag Gabrielle haar debuut onder de lat, welkome aanvulling in ons team.

Sneek Wit Zwart bleek in de eerste wedstrijd een behoorlijke kluif, al ging ’t voetballend best aardig waren de meiden van Sneek doeltreffender, uitslag was na 20 minuten spelen 1-5. Enige eervolle Arumer doelpunt werd door Ilona gemaakt. Aiii alle moed bij elkaar rapen en daar stond de volgende tegenstander al weer klaar, Irnsum. Een mooie 1-0 (Ilona) voorsprong kon met de nodige inzet niet worden behouden, 1-2. Nou ja, dan tegen ONS, ook hier een goed begin van de wedstrijd, Doutsen opende de score en de voorsprong bleef lang op het scorebord staan…uiteindelijk 1-1. De laatste tegen Akkrum waren de Arumer dames de betere ploeg, onze keepster Gabrielle heeft dan ook weinig redingen hoeven te verrichten, maar werd tegen de verhouding in verloren, 0-1.

De eerste rond is gespeeld, met nieuwe tegenstanders, de opbrengst….. 1 punt, is toch wel een tegenvaller. Komende woensdag weer lekker trainen, we weten wat ons te doen staat!

23 september 2024