Rondje langs de velden…

Zaterdag 21 september j.l. alweer de derde speelronde! voor o.a. It Twadde was het overigens de eerste speelronde. En omdat de vrijdag ervoor de zeventallen op vrijdagavond al in actie kwamen kunnen we nu zeggen: Het seizoen is nu echt begonnen!
Hier de WhatsApp wedstrijdverslagjes van de zaterdag teams:

JO07-1
Afgelopen zaterdag met de Jo7 te gast bij Mulier te witmarsum. De eerste partij mochten we voetballen tegen de gevreesde tegenstander FVC uit Leeuwarden. In de wandelgangen reeds gehoord van de sterkte van deze Jong ploeg. Na overleg tussen de spelers en coach de tactiek besproken hoe we gingen starten. FVC had tot nog toe weinig tegenstand gehad en snel scoren zou belangrijk kunnen zijn. En zo gebeurde het. Bij de start van de wedstrijd maakten de Stormvogels snel een doelpunt. Uiteindelijk werd er een mooi gelijkwaardige pot voetbal gespeeld en werd het 5-5. Dit had FVC nog niet meegemaakt. De tweede partij mochten we na een pauze tegen Mulier hier hebben we er voor gekozen om 5 tegen 5 te spelen ipv 4 tegen 4. Al snel stonden de Stormvogels op voorsprong en na de 2de helft stonden de spelers van Mulier zelfs te voetballen met 7 spelers en de Stormvogels met 5. Mijn boodschap naar onze jongens was zorg dat we 0 tegen doelpunten krijgen en dit werd steeds lastiger maar door volledige inzet van de spelers werd dit gereageerd en werd de eindstand 0-7 voor de Stormvogels.
Met vriendelijke groet Joris de Jong

JO09-1
JO9 neemt de winst wederom mee naar huis:
Op deze mooie zonnige zaterdag ochtend mochten wij uit naar Zeerobben.
De wedstrijd kwam al snel op gang door een mooie goal van onze kant. Voor rust zagen we vooral een sterk samenspel en plezier van onze spelers we stonden erg sterk en speelden de hele 1e helft op de kant van zeerobben. Met 9-0 gingen we de box in voor limonade.

2e helft voetbalde zeerobben een stuk sterker en kwam daar ook wat uitdaging voor ons team, helaas lukte het zeerobben niet om door de sterke verdediging te komen en maakte Arum daar handig gebruik van. Zeerobben werd met de grond gelijk gemaakt Eindstand 12-0! Voor de JO9 van Arum 💪🏻
Goals van Jort Boonstra Jort Koopmans en Hidde Heslinga

En we deelde de box met de dames van SC Cambuur er zijn handtekeningen gevraagd en foto’s gemaakt 😁

JO10-1
We begonnen sterk aan de wedstrijd en kregen veel kansen om te scoren. Ferre met een mooi schot naast. Jimte met een harde knal over. Sam in de handen van de keeper. Kortom hij wou er niet in!
Tzum kwam er een paar keer mooi doorheen en die wisten wel af te ronden al snel stonden we 3-0 achter. Door een mooie aanval Djolie op Sam die gaf een mooie voorzet op Ferre en die ronde keurig af 3-1. Rust
We speelden na rust wat slordig en gehaast. Tzum wist hier dankbaar gebruik van te maken en scoorde de 4-1 Door een mooie pass van Jort op Ferre en die schoot van afstand keurig binnen 4-2
Maar het bleef rommelig, overspel niet helemaal lekker, verdedigende taken bleven soms uit.
Djolie, en Rienk probeerde met alle macht de Tzummers af te stoppen, maar Tzum speelden slim en wisten al snel op 9-2 voor te komen. Door een mooie actie van Sam werd het 9-3
Jort schoot net naast de paal. Jurre met een afstandsschot net over. Rienk op de paal.
Ze wouden er niet in vandaag. Jelte-Pieter stond uitstekend te keepen, met een paar prachtige reddingen. Maar kon niet voorkomen dat Tzum nog een keer scoorden 10-3
Djolie schoot de bal langs de lijn naar Ferre die zette m voor op Sam en die schoot prachtig binnen 10-4 De cd batterijtjes waren leeg Tzum wist nog 1x te scoren eindstand 11-4
Trots op de dame en heren hoe ze toch hebben gevochten en niet de kopjes hebben laten hangen.
Volgende wedstrijd beter, dan gaan we er weer voor!

JO11-1
Was vrij! (AVV had zich teruggetrokken uit de competitie)

JO13-1
We kregen AVC Sexbieren/Tzummarum bij ons thuis te spelen.
Na de 1e helft stonden we 0-1 achter na wat slordig en niet oplettend voetbal.
2e helft kregen we beter grip op de wedstrijd.
Na een boeiende 2e helft gingen we douchen met een 4-1 winst! 💪

JO14-1
De JO14 speelde in en tegen SF Deinum en moest met 7-2 het onderspit delven. Ze waren veel te sterk; volgens leider Tijmen.

JO17-1
De JO17 moest tegen een van de sterkere tegenstanders van deze bekercompetitie TOP’63/ONS sneek. Er werd zeer goed verdedigd. Maar de uiteindelijk 5-0 was terecht, volgens leider Lolke.

JO19-1
Speelde al op woensdagavond tegen Harlingen uit! Harlingen, in deze samenstelling, waarschijnlijk de beste ploeg in deze bekercompetitie, kwam in de eerst minuut al op 1-0. En een zware wedstrijd leek zich te ontpoppen. Maar we bleven voetballen, terwijl Harlingen het vooral moest hebben van individuele kwaliteiten. We hielden tot de rust vol. En het bleef 1-0. In de tweede helft kwamen we verrassend via een hele fraaie treffer van Rudmer op 1-1. Helaas werd de wedstrijd toch nog verloren door de vrije trap een 10 minuten voor tijd. Uiteindelijk werd het nog 3-1. Maar we kunnen heel tevreden zijn met het vertoonde spel.

It Twadde
Na een lange zomer en veel trainen mochten de mannen van It Twadde eindelijk weer aan de bak en meteen een topper. Namelijk de uitwedstrijd tegen Mulier. It Twadde speelde vandaag volwassen en met veel geduld. We probeerde zoveel mogelijk voetballend op te lossen en kansen te creëren. Dat lukte goed en It Twadde ging rusten met een 1-0 voorsprong dankzij een doelpunt van Germ. De tweede helft zette It Twadde dit door maar kwam Mulier onterecht op gelijke hoogte door een dubieuze strafschop. It Twadde rechtte de rug door meteen weer op voorsprong te komen door een doelpunt van Germ en zo werden de eerste drie punten in de eerste wedstrijdronde al binnengehaald.

23 september 2024