Gelijkspel in “open” wedstrijd

Nadat de scheidsrechter mevr. Tijsma afgelopen zaterdag na ruim 90 minuten voor het einde van derby Arum – Mulier floot kregen de spelers van de grote supportersschare, waaronder Witmarsumers, Arumers en Achlumers, een warm applaus. En dat kwam omdat de matadors van beide teams volledig voor de winst gingen. En omdat er na een vroege score er een mooie en open wedstrijd ontstond. Waar de derby van de “Lytse Bouhoeke” in een gelijkspel eindigde was het publiek de winnaar.
Want al na 3 minuten lag de bal in het net. Uit een hoge voorzet van Wessel score Willem op sublieme wijze de 1-0 voor Arum. Mulier was gelijk wakker en ging gelijk opzoek naar de gelijkmaker. Die had er ook al vlot kunnen komen toen de arbiter een discutabele strafschop gaf. Maar de aanvaller van Mulier schoot hoog over. Even later had Mulier echt een strafschop verdient. Maar kreeg deze niet. Mulier was optisch de betere ploeg in de eerste helft. Dat had ook te maken met dat Arum de slag op het middenveld verloor. Vlak voor rust maakte Mulier de terechte 1-1, overigens na “dom” balverlies op het middenveld.
Na de thee had Arum de touwtjes op het middenveld juist wel in handen en ging weer voor een voorsprong. En die kwam er ook. De weer absoluut in vorm komende BT kopte een corner snoeihard in de goal. Waar Mulier de wedstrijd voor de rust had kunnen beslissen kon Arum dat zeker na de 2-1. Willem paal, Jeroen “leeg doel”, hadden nog grote kansen om de wedstrijd te beslissen. Maar de goal viel aan de andere kant. Een van richting veranderd schot ging langs keeper Irolt in de goal: 2-2.

Beide teams bleven op zoek naar de winst. Maar waren vaak slordig in de eindpass en er werd niet meer gescoord. En zo eindigt de “burenruzie”, zoals er in Groot Sneek viel te lezen, weer in een gelijkspel.

En ja, Arum blijft nu al voor elfde keer op rij ongeslagen in deze derby!

p.s. WR Miedema Media was ook weer aanwezig (met o.a. dochter Djuke en vriendin Trea)
De resultaten kunt u terug zien op de facebook pagina: (20+) Facebook

Hier enkele fraaie foto’s van Miedema Media van “el classico fan de súdwesthoeke”:

1 oktober 2024