Rondje langs de velden…

Drie SJO teams zouden afgelopen zaterdag spelen tegen SJO AVC/Tzummarum, maar aangezien AVC een jubileum weekend had, waren de JO09, JO11 en Jo14 vrij. De andere teams kwamen wel in actie op 28 september, hier de WhatsApp verslagjes:

It Twadde
Kwam thuis tegen WPB uit Sneek in de 1e minuut op achterstand. Na een blundertje achterin. En hoewel de ploegen volledig aan elkaar gewaagd waren, bleef het 0-1. Zonde zo sprak speler/coach PG na afloop!
Een punt verspeelt!

JO19
Speelde thuis tegen Blauw Wit’34; had bij rust eigenlijk al minstens 4-0 moeten staan. Maar het was door doelpunten van Roy en Thomas overigens wel 2-0 bij rust. Maar Blauw Wit geloofde er na rust nog wel in. en was ook de betere ploeg na rust. maar de verdediging staat en stond weer als een huis. Tot de laatste minuten, toen het nog 2-1 werd, middels een communicatie stoornis. en was het warempel ook nog billen knijpen. maar de drie punten bleven terecht in Arum achter.

JO17
De JO17 speelde in een leuke en fraaie wedstrijd met 2-2 gelijk tegen LSC. De jongens en Nynke kwamen we twee keer op achterstand maar maakten ook gelukkig en terecht gelijk! Een team van ons niveau, aldus coach Eize

JO13
We waren te gast in Oudebildtzijl.
1e helft niet zo best gespeelt. We waren allemaal niet op scherp en maakte onnodig veel fouten.
3 terechte tegengoals..
Met een glas limonade veel besproken hoe het beter moet in de 2e helft.
Ik weet niet wat er in de limonade zat maar alles liep opeens op rolletjes en maakten we veel doelpunten. 3-7 winst!!💪

JO10
Zaterdag j.l. namen we het op tegen Leeuwarder Zwaluwen
De Zwaluwen begonnen gelijk fel en wisten op voorsprong te komen 0-1
Ferre loste een schot op goal maar ging net naast.
De keeper nam uit, Sam ving de bal op en ronde m prachtig af 1-1
De zwaluwen kwamen beter in hun spel en ondanks goed verdedigend werk van Djolie en Rienk stonden we toch snel op 1-5 achter..
Jelte-pieter had prachtige reddingen maar de zwaluwen maakte er toch nog 1
Jort schoot de bal voor op Sam en die knalde m binnen 2-6
Rust
De zwaluwen voetbalden net iets slimmer als ons en wisten er al snel 2-10 van te maken
Sam maakte nog een mooie goal 3-10
Ferre schoot op de lat, Jort op de paal, Rienk net over, Jurre net naast het zat ook niet mee.
Zwaluwen maakte nog 1; 3-11
Door een prachtige actie van Djolie op Sam werd het 4-11
De kopjes begonnen nu wat te hangen, de zwaluwen wisten nog 4x het doel te vinden.
Eindstand 4-15
Iedereen goed gevoetbald. Goed gestreden!
Volgende keer beter!

JO07
Zaterdag 28 September met de muziek van De Hûnekop aan op naar VV Nijland. Het lijkt zowaar onze club band te worden en de sfeer zit er al vroeg in, dit beloofd wat.
De eerste partij was tegen Nijland, deze werd met overmacht gewonnen 0 – 15 mijn complimenten naar de aanhang van tegenpartij, deze bleef super positief aanmoedigen. De tweede partij mochten we tegen DFC, ook hier waren de stormvogels aan de winnende hand en wisten de stormvogels de enkele gevaarlijke aanvallen in de kiem te smoren, het laatste deel van de wedstrijd stonden er nog drie stormvogels in het veld en vier van de tegenstander en nog wisten de stormvogels te scoren. De eindstand werd 0 – 6 voor stormvogels.
Toen nog tegen de gevreesde tegenstander FVC uit Leeuwarden. De mannen nogmaals toegesproken. En er vol op te gaan, en dit gebeurde. De Stormvogels vlogen over het veld en lieten prachtig samenspel zien. Ze deden wat de opdracht was, prachtig. Op enkele aanvallen na was deze kolonie Stormvogels te sterk en wisten zelfs hier te winnen met met 2 – 6. Complimenten aan de spelers. Groet Joris de Jong.

1 oktober 2024