Arum naar Nieuweschoot

Arum 1 reist zaterdag 5 oktober af naar de v.v. Nieuweschoot (Nieuweschoot/Heerenveen). Nieuweschoot is voor Arum een nieuwe tegenstander. Nog nooit speelde, of het moet voor 1975 zijn geweest toen Arum ook nog een zondagsclub was, beide teams in competitieverband tegen elkaar.
De v.v. Nieuweschoot schreef in 2022 voor het eerst een zaterdag senioren team in (res. klasse) vorig seizoen maakte het de overstap van de zondag naar de zaterdag. En haalde net als Arum vorig seizoen, maar dan op zondag de nacompetitie in de 5e klasse om te promoveren naar de 4e klasse. Het lukte net als Arum niet! Verder hebben beide teams nog een klein detail gemeenschappelijk n.l.: Kerst Heida was net als bij Arum ook bij v.v. Nieuweschoot ooit (1999-2002) de hoofdtrainer!
Nog een leuk feitje: 50 jaar geleden was ene Foppe de Haan bij v.v. Nieuweschoot de hoofdtrainer/coach!

Wil je weten hoe het afloopt met Arum 1 zaterdag 5 oktober a.s. kom naar sportpark De Greiden. Let Op! Aanvang 14.00 uur, echt nog een zogenaamde “zondags”-aanvangstijd!

2 oktober 2024