De vrijdagteams in actie…

Afgelopen vrijdagavond 4 oktober kwamen de 7 x 7 teams van de v.v. Arum weer in actie. De 18+ mannen bleven in eigen dorp voor voor hun competitie ronde. De 35+ waren te gast in Witmarsum en de Vrouwen 18+ reisden af naar Akkrum.

Mannen 18+
Op een mooie oktober avond in Arum speelde onze jongens de eerste wedstrijd tegen SDS. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Beide teams kregen de nodige kansjes, maar het bleef 0-0. In de derby tegen Mulier daarna werd Arum een beetje afgetroefd op inzet. Mulier was feller in de de duels. De Witmarsumers wonnen met 1-0.
De verrassing kwam in de laatste wedstrijd. GAVC uit Grou is verre weg het sterkste team in deze competitie. Maar Arum hield lang stand 1-1, (goal Ruurd) kwam weer op achterstand. echter de uitblinkende Ruurd maakte in de laatste minuut de 2-2 met een fraai afstandsschot. Een mooi slot van deze avond.

35+: Zaaien en oogsten op 1 avond
Tjonge jonguh, wat een gekke avond was dit. We waren te gast in Witmarsum, waar weer een competitieronde 35+ op de rol stond. Met weer een paar gastspelers aan boord, konden we met 3 wissels op pad.
De eerste pot tegen Harlingen FC begon goed. Aantal kansen over en weer, maar daar bleef het bij. Een schot vanaf 20 meter verraste ons en ook onze keeper, waardoor Harlingen op 1-0 voor kwam. We kregen een aantal goede kansen, maar konden het net maar niet vinden. Het bleef 1-0.
Tweede pot tegen Dronrijp. Deze ging eigenlijk op dezelfde voet verder als de eerste wedstrijd. Met dat verschil dat Dronrijp het net iets vaker wist te vinden. Ook hier aan onze kant genoeg kansen, maar teveel naast, paal of wat je maar kunt verzinnen. Maar zoals ook in het betaalde voetbal vaak gezegd wordt “De kansen worden gecreëerd, dus het tij moet een keer keren”. 4-1 verlies. Genoeg gezaaid, tijd om te oogsten.
En daar de derde wedstrijd. Deze ging al een stuk beter. Tegen Franeker kwamen we wel 1-0 achter, maar het spel was beter dan de eerste 2 wedstrijden. Uiteindelijk de terechte gelijkmaker, maar er zat meer in. Toch was de tijd tekort om de winst binnen te slepen en bleef het 1-1.
De laatste was de ‘El Classico van de 35+’, die elke competitieronde weer gespeeld wordt. Mulier had het betere van het spel, maar we hielden goed stand en creëerden een kans en ja, gelijk een goal. Mulier bleef drukken, maar we bleven goed op de man verdedigen. Uiteindelijk na een aantal gemiste kansen, toch de verlossende 2-0. Een mooie afsluiter van een lekkere voetbal avond.

Vrouwen 18+
Volgens de trainer/coach Joris: “Stijgende lijn te pakken… 1 gewonnen 💪🏻 en overige net niet 😄. Sfeer is goed in de groep”.
In Akkrum werd gespeeld tegen ONS, Sneek Wit Zwart, Irnsum en Akkrum.
“Het is leuk om weer tegen wat andere teams te spelen”.
De Vrouwen komen overigens 1 november alweer in actie i.p.v. 8 november!

7 oktober 2024