Eerste overwinning van het seizoen!

Hij is binnen! De eerste overwinning van het seizoen voor Arum 1 is een feit. En het werd een ietwat geflatteerde ruime overwinning tegen het altijd lastige Hielpen. De 5-1 betekende overigens dat Arum steeg van de 12e (laatste plek) naar de 6e positie in de tussenstand.
Hoewel de eerste helft soms slordig was bij Arum; was dat ook de verdienste van Hielpen; wat hoog druk zette, was de inzet bij Arum prima. Met name op het middenveld werden vele duels gewonnen en werd er knap gevoetbald. Jorrit gaat langzaam weer richting zijn oude niveau, Pieter speelde heel goed, Rinnert speelde zijn beste wedstrijd tot nu toe en Jeroen was als vanouds. Maar een speler die de onverzettelijkheid zeker toonde was Willem. Hij mocht dan ook al weer snel scoren voor Arum. Nadat BT, ook hij speelde een hele goede wedstrijd, de eerste kans kreeg, ronde Willem, al binnen 10 minuten sterk af.
Daarna volgde een open wedstrijd, waar het aan beide kanten kwam tot kansen. Hielpen maakte in de 17e minuut  terecht gelijk. En na die 1-1 kregen beide teams kansen om de score uit te breiden.
Arum kwam uiteindelijk 10 minuten voor rust op 2-1. En dat doelpunt gaf misschien wel het verschil aan tussen beide teams afgelopen zaterdag. In een mêlee van spelers gaf Jorrit een prachtige inspeel pass op BT die met de rug naar de goal technisch knap Rinnert inspeelde die op zijn beurt met een fraaie kapbeweging de verdediging en de keeper kansloos liet (zie foto hieronder). Een staaltje hoogstaand voetbal!

Dat Arum via een knappe kopbal, uit een corner, van aanvoerder Tim vlak voor rust ook nog op 3-1 kwam was een mooie opsteker.

Want in de tweede helft moet Hielpen komen. Voerde de druk en tempo op en kreeg daardoor wel een aantal kansen maar die kreeg Arum ook. En daarbij stond Arum keeper Irolt menigmaal in de weg. Hielpen maakte de aansluitingstreffer niet en Arum kon de wedstrijd maar niet beslissen. En daarom bleef het een open wedstrijd die duurde tot minuut 81 toen BT als een echte spits fraai afrondde.(zie foto helemaal onderaan) In de laatste minuut maakte dezelfde BT, die dit seizoen hierdoor knap 1 op 1 loopt, na een voorzet van talentje Thomas, zelfs nog 5-1! Daarna floot de prima leidende scheidsrechter Sjoerd Westra voor het laatst deze middag.

“Het zou wel heel lekker zijn, als we deze vorm nu kunnen vasthouden”, aldus een vaste supporter. Doelend op het tot nu toe wisselvallige seizoen.

Zaterdag wacht, weer in een thuiswedstrijd, in een mooie uitdaging het nog ongeslagen en medekoploper Bakhuizen!

14 oktober 2024