Rondje langs de velden…

Voor de jeugdteams werd afgelopen zaterdag 12 oktober de een na laatste wedstrijdronde van 1e fase beker- en competitieronde gespeeld. De JO17 boekte haar eerste overwinning, de JO13 verloor voor het eerst punten. Verslagjes van deze wedstrijden en van de andere SJO/ST teams vindt u hieronder weer in de wekelijkse WhatsApp verslagjes:

JO07-1
Zaterdag 12 oktober was weer eens een thuiswedstrijd voor de Achlumer Stormvogels. Het was een prachtige ochtend en veel enthousiast publiek langs de lijn. Tevens was het debuut van Jurre Giliam en Fedde de Jong gepland voor deze zaterdag, voor beide best spannend en ze mogen trots zijn wat ze deze eerste wedstrijd hebben laten zien. Het echte natte pas gemaaide gras aan de schoenen vond 1 van de heren maar vreemd, dat heb je niet op kunstgras in Arum. De jongste ploeg Stormvogels mogen weer trots op het behaalde resultaat het werd deze morgen 3-3 tegen DFC, 9-3 winst tegen mulier en 3-5 winst tegen Nijland. Op naar volgende week, dan zijn we te gast in Franeker. Groet Joris de Jong.

JO09-1
Nogmaals winst voor JO9 ⚽️
Wat een mooie, aan elkaar gewaagde wedstrijd tegen AVV Terschelling vanmorgen.
Ondanks de kou speelde de JO9 weer voortreffelijk. Een paar schoonheidsfoutjes werden 2 vrije trappen voor AVV maar die werden goed weggewerkt door de verdediging. 💪🏻 door goed samenwerken en heel goede keeperskills van Jort Nadema en Marit was JO9 weer onverslaanbaar en werd de eindstand 4-2 🏆
Goals gemaakt door Jort Koopmans en Hidde Heslinga

JO10-1
Zaterdag j.l. speelden we thuis tegen Zeerobben.
Zeerobben begon gelijk fel en wist gelijk te scoren 0-1.
Stormvogels kwam nu beter in het spel en was zelf ook feller in duels.
We speelden goed over en creëerden prachtige kansen en de doelpuntenmachine begon te lopen Sam scoorde 3x achterelkaar. 3-1
Hierna wist Jimte nog 2 erin te knallen! 5-1
Onze verdediging Djolie en Rienk stonden super te verdedigen.
Toch wist zeerobben er een keer langs te komen en scoorde 5-2
Onze goalie Jelte-Pieter pakte de 1 na de ander uit de goal,
Keepte een dijk van een wedstrijd!
Ferre maakt 4 goals achter elkaar met prachtige assist’s van Djolie, Jort en jurre.
Mooi overspel prachtig om te zien! 9-2
Rust
We stonden op een comfortabele voorsprong maar we moesten nog een helft!
Zeerobben kwam goed uit de rust en wist al snel te scoren 9-3
Jimte met een prachtige actie maakte er 10-3 van.
Zeerobben wist ook nog een goal mee te pakken 10-4
Jurre loste een schot op goal maar kwam tegen de keeper aan en in 2e instantie wist Sam hem erin te schieten 11-4
Jort was fel en wist zich vrij te spelen maar schoot de bal net naast.
Zeerobben gaf niet op en scoorde de 11-5
De batterij bij zeerobben was wat leeg Jimte, Sam en Ferre wisten nog een goal te scoren
Eindstand 14-5
Erg trots op het team!
Prachtig voetbal laten zien, sterk verdedigend werk, prachtig keeperswerk en mooie aanvallen met goed overspel.

J011-1
Vandaag speelden we wedstrijd tegen Harlingen. Vorige week hoorden we al dat dit een heel sterk team is en toe nu toe alles met hele dikke cijfers heeft gewonnen. Zelfs al een keer 19-1. Dus er stond ons een zware pot te wachten. Maar al onze voetballers zaten vandaag vol vuur en streden als leeuwen. Ook al was Harlingen overduidelijk de sterkere partij, wij gaven ze een enorme weerstand, zaten er boven en gaven ze geen ruimte. We hebben er op geoefend om te zorgen dat we geen afstand schoten toelaten en ook dat ging heel goed en hielden we heel lang de 0.
Harlingen hield de bal zowat de hele 1e helft de bal aan onze kant en wist uiteindelijk voor de rust 4-0 te maken.
De tweede helft bleef Arum enorm sterk verdedigen en wist van Harlingen bijna alle aanvallen af te slaan, maar toch kregen ze de 6-0 op het bord. Arum was na de time-out in de tweede helft een stuk sterker aan het voetballen en we wisten zelfs behoorlijke kansen te creëren, maar helaas bleven wij op de 0 steken.
Maar ik heb fantastisch voetbal gezien van ons team en niks aan te merken op het spel van onze spelers en ze groeien allemaal enorm in hun spel. Heel mooi om te zien. Aan het eind van de wedstrijd kregen onze spelers complimenten van de coach van Harlingen dat onze tegenstand het heftigste was tot nu toe en dat voelde ook heel goed.
Volgende week weer met het team naar Terschelling, zie er nu al naar uit! 💪

JO13-1
Uit tegen Tzum.
Gezien de stand in deze periode zou je deze wedstrijd kunnen winnen.. maaar.. 1e helft ging het beetje moeizaam en konden we de bal niet lekker in het team houden en hadden we het geluk soms ook even niet mee als we bij het doel waren van Tzum. Met een 2-0 voor Tzum de kleedkamers in. 2e helft proberen er wat meer uit te halen. Maar helaas hadden we ons dag even niet. Maar toch met 1 punt weer naar Arum. Eindstand 2-2.

JO14-1
In het begin twee snelle goals tegen daarna wel goed gespeeld alleen veel kansen gemist. In het begin liep het even niet bij de achterhoede. Maar aan de andere kant als we alle kansen, waarvan drie uitgespeeld, benut hadden hadden we misschien wel met 7-2 kunnen winnen… aldus coach Tijmen.

JO17-1
Boekte hun eerste overwinning thuis tegen het sterke HOH. Volgens coach Lolke een mooie pot! 0-1 achter en dan 2-1 winst💪🏼! Het team begint steeds beter de voetballen!

JO19-1 was vrij

It Twadde
Had thuis tegen SDS zeker een puntje verdient. Maar het gaat om de goals. En daar heeft It Twadde moeite mee om te maken. Uiteindelijk verloren ze met 0-1. “Ondanks het verlies van zaterdag trouwens wel een leuke wedstrijd. Veel beter dan vorige week tegen Zeerobben, spelers ook veel positiever allemaal”, aldus speler/coach Sjoerd Anema

14 oktober 2024