Binnenkort: nieuwe toplaag kunstgras

Gister 15 oktober was “de aftrap” wat betreft het project “vervanging van de toplaag kunstgrasveld”. Over ongeveer twee weken begint de aannemer met het praktische gedeelte van dit project; De daadwerkelijke verwijdering en aanleg van de nieuwe toplaag kunstgrasveld.
De precieze datum wordt t.z.t. gecommuniceerd via deze site en persoonlijk aan alle belanghebbenden
Weder dienende zou als alles meezit het veld er dan in 2/3 weken kunnen liggen. In principe moet alles voor 13 december zijn worden opgeleverd. Inclusief reparatie hekwerk, nieuwe vangnetten e.d..

Ze maken tijdens het praktische gedeelte gebruik van o.a. een aantal parkeerplekken bij Gymzaal. gebruiken WC en “peutergedeelte” (voor werkoverleg) van de Bining.

Alles valt en staat overigens met de weersomstandigheden in de komende weken…

De toplaag van het kunstgrasveld wordt, versneld, met mat en rubberen korrels in grote balen afgevoerd. en bij een recyclebedrijf gescheiden en opnieuw gebruikt voor andere doeleinde/producten.  vervangen Nadat de rubberen korrels en de goed versleten “mat” zijn verwijderd zal de onderlaag goed gestabiliseerd worden en de nieuwe mat met “kurk korrels” worden gevuld.
En kunnen we hopelijk weer een 12 jaar vooruit!

In de tussentijd
In die maximale 6 weken dat we niet op het kunstgrasveld kunnen trainen gaan we uitwijken naar het Kaatsveld, die worden voorzien met mobiele lichtmasten.
Ook zal er op het kaatsveld een tijdelijk pupillenwedstrijdveld worden aangelegd, kalklijnen e.d. om daar de wedstrijden voor de pupillen teams te laten plaatsvinden.

Sanering
Er zal, wat grond betreft, rondom het kunstgrasveld ook nog een sanering plaatsvinden. De precieze datum voor de start van deze sanering is nog niet bekend. Maar staat los van de aanleg van het kunstgrasveld.

Wanneer we meer weten over de datum van definitieve vervanging toplaag, melden wij ons weer!

Het bestuur v.v. Arum

16 oktober 2024