JO13 door in de KNVB Beker!

Afgelopen zaterdag 19 oktober was de officiële laatste ronde van de KNVB Beker competitie voor juniorenteams. Namens de SJO Arum/Stormvogels’64 kwamen de JO19, JO17, JO14 en de JO13 uit in deze beker competitie. De JO14 heeft nog een inhaalwedstrijd te gaan en kan nog derde worden, de JO17 werd 7e en de JO19 knap derde. Maar de JO13 werd afgelopen zaterdag eerste in de beker-poule door een klinkende overwinning op Workum!
En plaatste zich daarmee voor de volgende ronde in het KNVB beker toernooi. En dat is voor de SJO Arum/Stormvogels’64 alweer een tijdje terug.

Volgens coach Nick, net terug van vakantie, en coach, op de achtergrond, Geert; Speelde de JO13 een goede wedstrijd tegen Workum. Scherp vanaf minuut 1. En die scherpte werd 60 minuten lang vol gehouden. Via goals van Redmar, Tess, Jilles 2x en Jurre Dijkstra 2x stond er aan het eind van de wedstrijd 0-6 op het scorebord in Workum. En kon de kampioensvlag: 1e fase Bekercompetitie worden gehesen!

De officiële huldiging zal op de eerstvolgende thuiswedstrijd van de JO13, 2e fase competitie, op zaterdag 9 of 16 november plaatsvinden! (we houden u op de hoogte) Want afgelopen zaterdag misten er ook nog een paar spelers, Jurre Louwsma en Jeen en nota bene de trainer/coach Elmer was met vakantie.

Knock-out
Na deze beker poulefase wordt het KNVB beker toernooi vervolgd met een knock-out ronde. Dus 1 wedstrijd uit of thuis, dat bepaald het lot. De winnaar van deze wedstrijd loot dan mee voor de volgende ronde. Tot er nog twee teams over blijven die op de finale wedstrijd dag op een nog te bepalen sportpark in district Noord om de begeerde KNVB spelen! Maar daar dromen we van! Want we wachten eerst de loting van de volgende ronde af! (we houden u op de hoogte wat betreft loting en wedstrijddag via deze site)

20 oktober 2024