Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 19 oktober was de laatste officiële beker en/of competitie ronde van jeugd, pupillen en junioren. Bijna alle teams hebben nu twee zaterdagen vrij!
De JO13 werd kampioen (beker poule) en de JO11 mocht naar Terschelling, deze en de WhatsApp verslagjes van de andere wedstrijden vind u hier:

JO07-1
Afgelopen zaterdag naar Franeker met de Jo 7, de eerste partij tegen Franeker met 6-1 gewonnen. De tweede partij was tegen Mulier, Witmarsum en werd met maarliefst 16-0 gewonnen. De laatste partij mochten we tegen Tzum, dit was een mooi gelijkwaardige pot voetbal en werd nipt verloren met 8 voor Tzum en 7 voor de Stormvogels. Groet Joris de Jong.

J009-1
JO9 pakte op deze regenachtige zaterdag ochtend wederom de overwinning! 🏆
Een gewaagde thuiswedstrijd tegen Terschelling die sterk begon voor Arum.
Vrijwel de hele eerste helft speelden we op de kant van Terschelling, al snel werd de 1e goal voor Arum gemaakt en daarna kwam er een penalty voor Terschelling 1-1 gelukkig kon Arum voor rust er 2-1 van maken en zo gingen we na de pauze met goede moed verder.
Terschelling wist door de verdediging te komen en maakte de 2-2 maar onze JO9 werkte hard en de aanvallers zetten er goed druk op.
En zo was Arum te sterk voor een goed spelend Terschelling.
Complimenten voor het enorm mooi samen werken. Er werd goed overgespeeld en de verdediging stond weer enorm sterk! Mirthe heeft weer top gekeept en veel ballen tegen gehouden 💪🏻
Eindstand vandaag 3-2 Goals gemaakt door Hidde Heslinga en Marit Brouwer.

JO10-1
Afgelopen zaterdag gingen we naar Franeker om het op te nemen tegen SC Franeker
We begonnen goed aan de wedstrijd en Sam wist in de eerste min met een mooie actie de 0-1 binnen te schieten.
Maar Franeker maakte er al snel weer 1-1 van.
Djolie en Rienk stonden sterk te verdedigen en deden goed mee met de opbouw, Ferre werd ingespeeld en schoot m hard binnen. 1-2
Jurre speelt op Jimte die gaf een mooie assist op Ferre en die rond mooi af!
Aanval uit het boekje 👌1-3
Franeker scoorde met een afstandsgoal, Jelte-Pieter stond super te keepen de bal gleed erg ongelukkig door op het natte kunstgras.
Jort geeft een prachtige op Jimte die schiet tegen de keeper aan en Sam schiet in 2e instantie binnen 2-4
Jimte maakte een prachtige actie en schoot m precies in het hoekje 2-5
Franeker wist er met een snelle aanval 3-5 van te maken.
Rust
Even op adem komen met een glaasje ranja.
We konden er weer tegenaan!
Franeker maakte een handsbal.
Ferre ging achter de bal staan voor de vrije trap en schoot hard binnen 3-6
We begonnen wat moe te worden en verslapten een beetje, Franeker wist hier dankbaar gebruik van te maken en scoorden 2x 5-6
Beide teams waren aan elkaar gewaagd.
Rienk wist nog een keer naar voren te komen en loste een schot, die vloog net naast.
Stormvogels zette nog een tandje bij, Jort geeft voor op Sam en die rond keurig af 5-7
Franeker wist toch weer te antwoorden en scoorde de 6-7
Stormvogels zette alles op alles om de overwinning binnen te halen! Ferre wist nog 2 binnen te schieten.
Eindstand 6-9
Het team heeft erg goed gestreden en de overwinning binnen gehaald.
Super gedaan dame en heren!!

JO11-1
Zaterdag speelden we wederom een uit wedstrijd tegen Terschelling, dus kan de grote reis weer beginnen en weer in alle vroegte op de boot en was het weer hollen en draven om overal weer op tijd te zijn en redden we t net op tijd om voor aanvang van de wedstrijd op t veld te staan.
In de wedstrijd hadden we vandaag wel wat last van het vroege opstaan en liepen we helaas wat te veel achter de feiten aan en zat Terschelling wel vol scherpte.
Terschelling is sowieso elke keer wel een geduchte tegenstander en maakte ons het erg lastig. Ondanks vele hele sterke reddingen van keeper Guus, wist onze tegenstander 5 goals te maken in de eerste helft. Met een heel mooi 1-2tje tussen Ewald en Yashmine wist Yasmine de bal mooi in de kruising te schieten. 5-1 in de rust.
De tweede helft speelde we wat sterken wisten we zelf ook wat kansen te maken maar die gingen er helaas niet in.
In de 2e helft
(nu met keeper Finn) wist Terschelling er wederom 5 ballen in te schieten. En vanuit een superstrak genomen corner van Ryan kon een verdediger van Terschelling die de bal weg probeerde te koppen niet voorkomen dat t uiteindelijk 10-2 werd.
Gelukkig was de reis terug weer een waar feest op de boot, met patat, chips en alle ruimte om te ravotten!

JO13-1
Klik hier voor het nieuwsitem: JO13 door in de KNVB Beker! – VV Arum

JO14-1
De JO14 verloor nipt van de nummer 2 Blauw Wit in Leeuwarden; “maar de sfeer was erg goed. We waren wel beter. Zeker de tweede helft”, aldus coach Tijmen. Maar dus toch net verloren met 1-0

JO17-1
0-1 Voorsprong na 30 min een kleine verdedigings foutje eigen goal 1-1 toen wisselden tegenpartij 4 spelers voor rust 2-1 Achter.
En begon Littens te voetballen..
Wij maakten te veel fouten 4-1 verloren! Op zich knap voetbal tegen de nummer 2, aldus coach Lolke

JO19-1
De JO19 speelde tegen koploper Minnertsga een prima wedstrijd. Was veelvuldig aan de bal. Maar Minnertsga beschikt over een goede voorhoede. En de eerste beste kans was gelijk raak voor de koploper. Na de rust ging Minnertsga iets meer van de goal af voetballen en kregen wij veel meer ruimte. Bogen de achterstand om via Roy en Mathijs, naar een 2-1 voorsprong. En hadden de wedstrijd in handen, de keeper van Minnertsga, de beste man van het veld, hield de koploper in de race. Een kwartier voor tijd, geven we na een slippertje achterin de wedstrijd uit handen. Want na de 2-2 begon Minnertsga weer veel beter te spelen. Maar het bleef 2-2. Omdat Irnsum verrassend verloor, won Minnertsga deze bekerpoule.

It Twadde
De wedstrijd thuis tegen Nijland eindigde zoals hij begon! Een echte Frits van Turenhout: NUL-NUL

20 oktober 2024