Update: Nieuwe toplaag kunstgrasveld

De toplaag van het kunstgrasveld wordt dus binnenkort vervangen!
Afgelopen maandag 21 oktober mochten we de planning ontvangen via de gemeente van het bedrijf Domo Sports Grass.  Zij gaan de toplaag van het kunstgrasveld vervangen.

Drie/vier weken
Op maandag 18 november wordt begonnen met de werkzaamheden. In die week wordt de mat met rubberen korrels in grote balen afgevoerd. En bij een recyclebedrijf gescheiden en opnieuw gebruikt voor andere doeleinde/producten.
Nadat de rubberen korrels en de goed versleten “mat” zijn verwijderd zal de onderlaag goed gestabiliseerd worden en er wordt ook nog een stukje drainage hersteld.
In de week van 2 december wordt begonnen met aanleg nieuw toplaag, dus nieuwe mat en “kurkkorrels” als infill. In principe zou dan 12 december alles klaar zijn.
Alles “ijs en weder dienende”. Want als het weer tegenzit kan het langer duren…

In die wrs. 4 weken dat we niet op het kunstgrasveld kunnen trainen gaan we uitwijken naar het Kaatsveld, die worden voorzien met mobiele lichtmasten.
Ook zal er op het kaatsveld een tijdelijk pupillen/junioren wedstrijdveld worden aangelegd, kalklijnen e.d. om daar de wedstrijden voor de pupillen teams te laten plaatsvinden. Dit zal dan gaan om de wedstrijdprogramma’s van 23-11 t/m 7-12.

Week eerder?
Echter het kan zo zijn, dit horen we eind deze week, dat de kunststofmat een week eerder kan worden geleverd. Dan wordt er op maandag 11 november al begonnen met de werkzaamheden.

Planning trainingen/pupillen wedstrijden
We gaan uit van de planning die gaat starten op maandag 18 november:
De trainingen op het kunstgrasveld kunnen nog tot en met 14 november plaatsvinden!
Vanaf 18 of 19 november vinden alle trainingen plaats op kaatsveld!
We hopen dat we of vanaf dinsdag 10 december of vanaf donderdag 12 december weer kunnen trainen op het nieuwe kunstgrasveld!
De 8 x 8 pupillen/junioren wedstrijden op het kunstgrasveld kunnen nog tot en met zaterdag 16 november plaatsvinden!
Vanaf zaterdag 23 november vinden de 8 x 8 pupillen/junioren wedstrijden plaats op kaatsveld!
We hopen dat we of zaterdag 7 december of vanaf zaterdag 14 december de wedstrijden weer kunnen spelen op het nieuwe kunstgrasveld!

Wanneer we weer meer weten over de datum van definitieve vervanging toplaag, melden wij ons weer!

Sanering
Er zal, wat grond betreft, rondom het kunstgrasveld ook nog een sanering plaatsvinden. De precieze datum voor de start van deze sanering is nog niet bekend. Maar staat los van de aanleg van het kunstgrasveld.

Het bestuur v.v. Arum

21 oktober 2024