Rondje langs de velden

Op Arum 2, de Vrouwen, de 35+ en JO07-1 na kwam de rest van de  v.v. Arum teams afgelopen zaterdag in wel actie. De JO09-1 en de JO11-2 starten hun competitie beide met een 7-2 en 4-1 overwinning. De JO11-1 herstelde zich na de nederlaag van vorige week door Tzum met 9-5 te verslaan. De JO15-1 en de JO13-1 verloren beide net met 3-2. En de JO09-2, speelt een klasse hoger na de winterstop, moest zijn meerdere erkennen in en tegen FVC. Later op die dag kwam de JO17-1 in actie tegen FVC. Een heuse topper. FVC stond eerste en de Arumers/Achlumers, tweede. Bij winst zou Arum/Stormvogels’64 JO11-1 de nieuwe koploper worden. Tegen het fysieke sterke FVC, allemaal tweede en derde jaars, stond Arum/Storm. met de rust 2-1 voor (doelpunten, Noah en Dirk Henk). Na de rust ging FVC vol voor de winst en daardoor kreeg Arum/Storm. vele kansen op de counter. Toch werd het 2-2. Maar vervolgens ook weer 3-2 voor Arum/Stormv. via een mooie goal van Jorrit. Daarna had de wedstrijd door de spitsen van Arum/Storm. beslist moeten worden maar het vizier stond niet op scherp bij deze jongens. En daarbij werd er wel heel veel blessuretijd bij getrokken. Uiteindelijk werd er in de 47e minuut (we spelen normaal 40 minuten) toch nog tegen gescoord. Een domper! De emoties liepen in de box na de wedstrijd hoog op. Nota bene de trainer van de tegenpartij verontschuldigde zich bij Arum/Stormv. voor het feit dat de scheidsrechter van zijn club veel te lang had door laten spelen. “We kopen er niets voor, maar wel netjes” zo sprak trainer/coach Pieter Tolsma. “En we hebben ze nog een keer thuis”.

6 maart 2017