Arum 1 haalt “zuur” puntje

Afgelopen zaterdag speelde het vlaggenschip van de v.v. Arum haar tweede competitiewedstrijd van dit seizoen. Nadat vorige week thuis werd verloren van V. & V. uit Garijp met 3-1, Arum kwam toen vlak voor rust nog wel op voorsprong via een kopbal van Nico Bruinsma, moest Arum afgelopen zaterdag 30 september aantreden tegen titelkandidaat Scharnegoutum in het gelijknamige dorp. De thuisclub was de betere ploeg. Oud Arum eerste speler Sibold Jellema speelt dit seizoen voor Scharnegoutum en vatte de wedstrijd als volgt samen: We hadden binnen 20 minuten 2-0 voor moeten staan, ruststand had 5-2 kunnen zijn. Maar was 0-0. Na de rust voetbalde Scharnegoutum op de helft van Arum. Bij een snelle uitval maakte Nico Bruinsma de 0-1. In 6e minuut blessuretijd werd het 1-1. (volgens vele Arumer supporters was het zelfs in de 10e minuut van de blessuretijd dat het 1-1 werd). Maar Arum op karakter toch een punt.
Dat puntje was natuurlijk een beetje zuur omdat de tegentreffer nog zo laat viel. Man of the Match bij Arum was ongetwijfeld keeper Robert Rinia die onpasseerbaar leek. Zeker nog vermeldenswaardig was een miraculeuze redding van de bij  Arum uitblinkende Tjisse Ben Hoekstra. Hij redde de bal van de doellijn op een dusdanige manier dat wanneer er een filmpje was gemaakt deze zeker weten “viral” was gegaan, aldus een supporter. Komende zaterdag speelt Arum de eerste derby dit seizoen uit tegen Bolsward. aanvang 15.00 uur

3 oktober 2017