Zevenklapper voor Arum

Voor de meeste Arumers was Blija een onbekende ploeg. Het enige dat we wisten was dat ze vorige week met 1-1 gelijk hadden gespeeld tegen Mulier. Arum was dus gewaarschuwd.

Onder mooie zonnige omstandigheden werd er om 14:45 afgetrapt. Arum begon moeizaam aan de wedstrijd, had wel veel de bal, maar veel kansen werden er in het eerste half uur niet gecreëerd. Alleen Bauke Tjalle en Jorrit waren dicht bij een doelpunt. Gelukkig voor Arum kon Blija hier weinig tegenover zetten. Na een kleine omzetting wist Arum voor rust dan toch de 1-0 te maken, Jeroen tikte een voorzet van Ysbrand binnen (zie foto). Helaas voor Arum schoot Kevin vlak voor rust van een meter of 40 nog op de lat.
Na de rust een heel ander spelbeeld. Arum liep Blija aan alle kanten voorbij en dat resulteerde al binnen 5 minuten in de 2-0 (rebound van Bauke Tjalle) en 3-0 (mooi geplaatst schot van Kevin). Hierna deed Blija nog wel wat terug middels een goed genomen vrije trap, maar de zege voor Arum kwam nooit in gevaar. Wel duurde het tot de 78e minuut voordat Arum de 4-1 maakte, Kevin rondde een goede pass van Jeroen af. Hierna was het verzet van Blija helemaal gebroken en maakte Arum 5-1 (kopbal Bauke Tjalle), 6-1 (prachtig afstandsschot Jorrit) en 7-1 (kopbal Ysbrand). De score had misschien wel hoger uit moeten vallen als op sommige momenten elkaar meer gegund werd en er nog een paar goede kansen benut werden.

Al met al een mooie middag voor Arum met een goede 7-1 uitslag. Volgende week kan Arum dus met een goed gevoel afreizen naar Tzummarum, waar 4 maanden geleden nog met 5-0 verloren werd in de nacompetitie. Er valt dus nog wat recht te zetten. Aanvang 14:30

Kijk voor een 50-tal foto’s van de wedstrijd op de Facebook pagina van Willem Rienk Miedema. Met daarbij een persoonlijk verslagje. Klik hier

9 oktober 2018