Mooie overwinning voor Arum 1

De trots van de v.v. Arum trad afgelopen zaterdag aan in en tegen het “Ajax van Barradeel”; Tzummarum. Vorig seizoen werd Arum in de nacompetitie afgetroefd door deze tegenstander. Dus waren de v.v. Arumers gebrand op een beter resultaat.
Onder het toeziend oog van meer dan 50 meegereisde v.v. Arum supporters, er wordt al gesproken van een “v.v. Arumania”, begonnen onze jongens goed aan de wedstrijd. De eerste helft was dan ook voor Arum. Zeker wat betrof het aantal kansen. We hebben dit seizoen een prachtig aantal goede aanvallers in huis. In de 28e minuut was het raak voor Arum. IJsbrand Dijkstra bediende Bauke Tjalle Anema met een prachtige voorzet die “BT” fraai koppend afrondde. In de rust moest aanvoerder Nico Bruinsma, met een blessure, achterblijven in de box.  Maar Jaap van Dijk verving hem prima.

Na de thee verloor Arum echter wel de vat op de wedstrijd. Hoewel het met snelle uitvallen heel gevaarlijk bleef. Achterin bleef Arum, met de goed spelende Lammert Wagenaar, prima op de been. In de 68e minuut besliste Arum de wedstrijd. Na een geweldige actie van Kevin Jaarsma bediende hij de bal wederom bij Bauke Tjalle. Vele supporters dachten dat hij, weer via het hoofd, scoorde. Echter zou de bal er niet in zijn gegaan als deze niet via het lichaam van de meegelopen Jorrit Tolsma (nummer 9) in het doel verdween. (zie foto van Willem Rienk Miedema)

Trainer Edwin Wittink voerde vervolgens nog enkele wissels toe. Verheugend is dat Mark Reinsma weer een aantal minuten kon spelen.
In de 82e minuut werd Kevin Jaarsma gevloerd in het strafschopgebied. Broer Tim nam de terecht toegekende strafschop en zette met de 3-0 de eindstand op het scorebord.

Een mooie en knappe overwinning want Tzummarum is zeker een ploeg die nog vele punten gaat pakken dit seizoen en weer mee zal doen voor promotie.

Arum steeg door deze overwinning, zij het op doelsaldo, naar de tweede plaats. De nummer 1 is het verrassende C.V.O. met 1 punt meer. En laat dat nu over twee weken (27 okt) (zaterdag 20 okt. is er beker en inhaal) in de “Arum Arena” de volgende tegenstander zijn.

Ook van deze wedstrijd heeft onze “Arum 1 huisfotograaf” weer een 60-tal mooie foto’s gemaakt.
Klik hier.

15 oktober 2018