Rondje langs de velden…..

Er werd met name zaterdagmorgen onder winterse omstandigheden gevoetbald. Het gras was nog wit van de “rijp”. Maar verder was het prima en mooi voetbal weer. de meeste v.v. Arum (en de combi teams met Stormvogels’64) teams kwamen deze zaterdag weer in actie. De JO15-1 doen het inmiddels een klasse hoger nog steeds heel goed. Nu werd in Balk gewonnen met 5-1. Het team van de coaches/trainers Jan Doedens, Jan Vrieswijk en Reimer Strikwerda gaan nog steeds voor de bovenste plekken.  De JO17 pakten hun tweede overwinning door Franeker in de academiestad met 2-1 te verslaan. Een belangrijke overwinning met name ook voor de coach Lieuwe T. die al enige weken druk voelde. Maar waarschijnlijk nu weer een fijne kerst tegemoet gaat.

Op datzelfde tijdstip, als de JO17, speelden de JO12 van Arum ook uit tegen Franeker. Dat werd een grote overwinning voor deze talentjes, 16-0. Het wordt voor dit team overigens erg spannend. Ze treffen in de laatste drie wedstrijden nog twee evt. andere titelkandidaten terwijl Tzum ook nog volop in de race is. De titel kan voor de JO13 bijna niet meer mis gaan. Zij wonnen in Ferwerd bij Wardy met 12-2. De JO11 verloor, weer, nipt nu in Deinum met 5-4. De JO09 moest na een spannende wedstrijd de overwinning in Blauwhuis laten (2-1). Ook de JO08 verloor. Met 4-2 was Makkum net iets te sterk.
De JO19 ging hard onderuit tegen een veel betere Q.V.C. De JO19 kregen tot nu in zes wedstrijden 7 goals tegen. Zaterdag moesten ze maar liefst 6 tegendoelpunten incasseren.
En tot slot: Ut Twadde heeft de weg omhoog gevonden en wonnen voor de derde keer op rij. Nu was Lions’66 uit Leeuwarden het slachtoffer. Einduitslag 8-3.
Met nog officieel drie voetbalweekenden voor de boeg, 15 (en zelfs 22) december is er inhaal, lopen we richting de winterstop. Volgende week meer…….

19 november 2018