De beide Kevins helpen Arum 2 aan overwinning

Zonder de Deense spits, die na een goed optreden alweer een transfer maakte naar het buitenland, moest Arum 2 aantreden tegen directe concurrent Sleat 2. Net als Arum een jonge ploeg, die dan ook agressief aan de wedstrijd begon.
Waar Sleat al ruim voor aanvang van de wedstrijd aan de warming-up begon, waren zij ook eerder met de gedachten bij de wedstrijd en wisten ze door een slordig Arum al snel op 0-1 te komen.
Arum rechtte echter de rug en wist met 1-1 de rust in te gaan door een afstandschot van Kevin Hoekstra, die profiteerde van een slechte trap van de keeper van Sleat.
Na rust zagen we een veel feller Arum 2, die de kleedkamer uitkwamen met de revaliderende Kevin Wijbenga. Hij mocht een kwartier ‘meehobbelen’ in de spits en stond daarin eenmaal op de goede plek: 2-1.
Sleat probeerde nog wel aan te zetten om de gelijkmaker op het scorebord te zetten, maar het was Kevin Hoekstra die Arum met een mooie solo op een 3-1 voorsprong wist te zetten. De wedstrijd was gespeeld en de 3 punten zouden in Arum blijven.
Volgende week speelt Arum 2 de laatste competitie voor de winterstop uit tegen laagvlieger Nijland 3. Bij winst gaat ‘ut twadde’ mogelijk als nummer 5 starten aan de tweede competitiehelft.

5 december 2016