Op karakter volgend seizoen weer 4e klasse

“Sport is emotie”. En dan wordt daarmee bedoeld emoties in al zijn facetten. De vreugdevolle emoties kun je niet vaak genoeg beleven. Afgelopen zaterdag 13 mei beleefden de supporters, maar vooral de spelers en de leiding van het “eerste” van de v.v. Arum, absoluut deze vreugdevolle emoties.
Arum had in de laatste wedstrijd slechts een opdracht: winnen. De tegenstander Tollebeek had aan een gelijkspel genoeg om zich te handhaven in de 4e klasse. Arum begon voortvarend en kwam via Tim Jaarsma op 1-0. Daarna sloeg het noodlot toe. Lammert Wagenaar moest met een tweede gele kaart, en dus rood, het veld verlaten. En Arum moest nog een uur lang met 10 man spelen. De rust werd gelukkig bereikt met een 1-0 voorsprong. De tweede helft zou op karakter moeten worden gespeeld. En dat deed Arum. Met een uitblinkende Bauke Tjalle Anema kwam Arum na een mooie pass van hem via Willy van der Kooi op 2-0. Het was Willy’s tiende alweer van het seizoen. Daarmee werd hij echter niet de topscorer bij het eerste. Die eer viel natuurlijk te beurt aan de v.v. Arum topscorer aller tijden IJsbrand Dijkstra. IJsbrand speelde, afgelopen zaterdag, net als trouwens de laatste maanden met zijn karakteristieke drive en ontpopte zich als een echte aanjager voor het team. Maar ook de afscheidnemende aanvoerder en de karakterspeler uitstek bij de v.v. Arum, Sibold Jellema verdient een zeer grote pluim. Om nog maar te zwijgen over de ook afscheidnemende en dit seizoen weer zeer sterke sluitpost, Robert Rinia. De beste keeper van deze 4e klasse kunnen we wel stellen. En dan te denken van de leiding. Trainer Erik Beuckens heeft samen met Ruurd van Slageren en Dirk Sieswerda een topprestatie geleverd.

Maar vergeet de vorige zinnen. Want bovenal was het dit seizoen een TEAM prestatie van formaat. Een teamprestatie met typerend voor de v.v. Arum: “op karakter”.
Maar nog even terug naar de wedstrijd. Arum kwam zelfs op 3-0 door een fanatische actie en goal van Bauke Tjalle. “Een wereldgoal”. Uiteindelijk werd het nog 3-1 voor de statistieken.
Na het laatste fluitsignaal kwamen dus alle emoties los. En terecht.

De kleine club Arum speelt volgend seizoen weer 4e klasse!

16 mei 2017