Eerste overwinning voor Arum 1

“Heerlijk”
Prachtige omstandigheden, een droog veld wat er bij lag als een biljartlaken, een terechte en eerste overwinning van het seizoen, kortom wat kan een partijtje voetbal op een zaterdagmiddag toch “heerlijk” zijn sprak een vaste v.v. Arum supporter.
Sinds 4 november speelde de trots van de v.v. Arum weer eens een thuiswedstrijd. En bij Arum staan naar een reeks oefenwedstrijden de neuzen allemaal de goede kant op. Want het moet na de winterstop gebeuren; handhaving 4e klasse.

Met de kop.
Arum was op basis van beleving en inzet zaterdag de betere t.o.v. tegenstander Bolsward. Het voetbal was aan beide kanten niet om naar huis te schrijven maar strijd was er zeker. Arum had vooraf aan de wedstrijd een keepers probleem. Vaste keeper Robert Rinia was nog geschorst. De tweede en derde keeper beide geblesseerd. Maar gelukkig hebben we Jouke Tolsma, hij keept zo nu en dan nog wel eens in het tweede. Hij stond prima zijn mannetje afgelopen zaterdag.
Arum kwam na een kwartier op voorsprong een voorzet werd via Wessel Hibma naar Jorrit Tolsma gekopt die de bal verder kopte naar B.T. Anema  die de keeper met een achterwaartse kopbal  verraste. Daarna was Arum even de betere ploeg. En had het Bolsward meer pijn kunnen doen. Maar mogelijkheden bleven onbenut. Een kwartier voor rust kreeg Bolsward een vrije trap. Die via een been van Arum speler, buiten bereik van de keeper, in het doel verdween. De 1-1 was ook de ruststand. Met name keeper Jouke Tolsma baalde hier misschien wel het meest van. Zijn broer Jan Bauke had hem namelijk een groot aantal gehaktballen beloofd als hij de nul zou houden deze wedstrijd.

De eerste drie punten
In de tweede helft was Arum de bovenliggende partij. Zeker achterin stond het met de uitblinkende Redmer Brouwer, Nico Bruinsma en met name Jan Bauke Tolsma als een huis. Halverwege kwam Arum terecht op 2-1 door de goede actie van B.T. Anema. Hij had de 3-1 ook op zijn schoen maar werd op weg naar het doel onderuit getrokken. Wat een rode kaart betekende voor de Bolsward speler. B.T. zou dus uiteindelijk met deze 2-1 ook de man van de wedstrijd worden. Hoewel deze 2-1 overwinning natuurlijk een prima teamprestatie was. En zo kan het elftal van trainer Erik Beuckens, leider Ruurd van Slageren en assistent scheidsrechter Dirk Sieswerda weer omhoog kijken. Arum blijft na deze zaterdag nog de rode lantaarn drager maar heeft in 1 wedstrijd na de winterstop al meer punten gehaald dan in de 7 wedstrijden voor de winterstop.
Komende zaterdag staat er weer een thuiswedstrijd op het programma. Dan komt het fysieke Marrum op bezoek. Zij versloegen afgelopen zaterdag de koploper AVC.
lees ook hier het s.c. Bolsward verslag!

19 februari 2018