Rondje langs de velden

Slechts twee v.v. Arum teams kwamen in actie afgelopen zaterdag 17 maart. In Arum werd het hoofdveld afgekeurd, met name de doelgebieden waren te hard bevroren. De afgelastte wedstrijd van Arum 1 – Franeker 1 wordt nu op Paasmaandag in Arum ingehaald. Het “eerste” speelt in een week tijd dan drie thuiswedstrijden:
Paaszaterdag 31 maart:  Arum 1 – Birdaard 1
Paasmaandag 2 april:      Arum 1 – Franeker 1
Zaterdag 7 april:                Arum 1 – Scharnegoutum 1
Alle wedstrijden beginnen om 14.45 uur.
De JO13-1 kwam wel in actie thuis op het kunstgrasveld (zie foto) tegen Zeerobben. Arum won ruim met 13-1. En dit team doet dan ook echt mee voor het kampioenschap.

De JO17-2 speelt haar thuiswedstrijden in Achlum. En speelde afgelopen zaterdag tegen AVC uit Sexbierum. Niet alleen het koude weer maar ook de zeer harde wind had enorm invloed op het voetbalspel helaas. Bij de rust was 2-0 voor AVC. Vlak na rust scoorde Kevin Buma de 2-1 en werd het een spannende wedstrijd tot de slot minuut toe. Toen scoorde AVC echter de 3-1.

Komende zaterdag 24 maart komen hopelijk wel alle teams binnen de lijnen. De 35+ of zoals ze gekscherend door een supporter worden genoemd JO45 (Jongens Onder de 45 jaar, hoewel het gros boven de 45 jaar is nota bene) komen vrijdagavond 23 maart al in actie in St. Jacob.

20 maart 2018