Arum verspeelt overwinning

Arum verspeelt overwinning en daarmee, achteraf, ook de volgende ronde van de beker. Dat is de conclusie na het 4-4 gelijkspel in Witmarsum. Echter, het is maar beker; veredelde oefenwedstrijden die je overigens wel graag wilt winnen!
Toch kunnen de Arumer senioren en nieuwe staf op een goede voorbereiding terugzien. Waarin de wisselwerking tussen het Earste en Twadde prima is. Zo ook afgelopen zaterdag toen er 4 spelers van het Twadde meededen.
En dan de wedstrijd van afgelopen zaterdag: allereerst een groot compliment aan het adres van Mulier. Zij hebben er dit seizoen voor gekozen om hun thuiswedstrijden van het eerste weer ouderwets op het grashoofdveld te laten spelen. En ook afgelopen zaterdag werd deze derby weer druk bezocht. Aan de hoeveelheid Arumer supporters is te merken dat het voetbal en de derby nog steeds enorm leeft in ons dorp. Prachtig!
Over de eerste helft kunnen we, qua voetbal, kort zijn. In de rust stond er 1-1 op het scorebord. De thuisploeg was in het begin beter en begon furieus. Kwam ook terecht op 1-0. Arum kwam wat terug in de wedstrijd en het werd via een penalty van Kevin Jaarsma 1-1.
Na rust leek de wedstrijd door twee doelpunten van de 17-jarige Jorrit Tolsma beslist. Maar Arum hielp de tegenstander weer in de wedstrijd te komen door een opbouwfoutje werd het n.l. 3-2. Een prachtige actie van Tim Jaarsma betekende weer vlot daarna 4-2. Geen vuiltje aan de lucht. Want deze stand stond er in de 88e minuut nog, qua scorebord. Slecht uitverdedigen betekende echter 4-3. Aan de andere kant had Arum de score kunnen uitbreiden en daarmee de wedstrijd moeten beslissen. Ver in blessuretijd werd het via een vrije trap 4-4.
En zo eindigde deze derby in een gelijkspel en kijken we uit naar de competitie waarin beide teams elkaar ook weer zullen treffen n.l. op 24 november in Witmarsum en 23 maart in Arum.

De druiven werden voor Arum nog iets zuurder toen de uitslag van De Walde – SWZ 1-2 bekend werd. Arum had bij winst, via doelsaldo, een ronde verder geweest. En dat had toch een leuke extra wedstrijd in het seizoen opgeleverd. Nu kunnen we ons richten op de competitie met als eerste tegenstander op papier misschien wel het sterkste team van de 5e klasse B n.l.: Ternaard. en dan kunnen we echt zien waar we staan!
Tot Zaterdag 22 september a.s. op Sportpark de Bining. Aanvang 14.45 uur.

17 september 2018