Arum wint ouverture.

Arum 1 kende afgelopen zaterdag een prima start van de competitie tegen titelkandidaat Ternaard. Zij misten, volgens de leider,  wegens schorsing hun hele as. Maar ook bij Arum was het weer even puzzelen voor de debuterende trainer Edwin Wittink. Van de A-selectie waren Bauke Tjalle Anema, Jeroen van Dellen, Wessel Hibma, Mateusz IJpe  en Jaap van Dijk geblesseerd en Kevin Hoekstra met vakantie.
Het is misschien een cliché; maar je moet het doen met wat er wel is.
Toch is het bepalend voor kleine clubs n.l.; Wil je meedoen om de prijzen dan is natuurlijk de kwaliteit maar vooral ook de kwaliteit van de breedte uiteindelijk de bepalende factor voor succes.
Arum kon dat afgelopen zaterdag prima opvangen. En won terecht met 3-2. De gebroeders Jaarsma tekenden overigens voor de gehele Arumer productie.

Arum kende een fantastische start. Want in eerste minuut lag de bal al in het net. Kevin Jaarsma kon na een prima pass en een fraaie kapbeweging simpel scoren. Daarna had Arum al snel op 2-0 kunnen komen maar Jorrit Tolsma, die hem zelf vrij speelde, zag zijn schoot via de handen van de keeper naast gaan. Ternaard herstelde zich en kwam steeds beter in de wedstrijd. En voetballend zit het prima bij dit team. Via een echte scrimmage werd het dan ook terecht 1-1.

Na de thee was het Arum die weer op voorsprong kwam. Uit een corner kopte Jorrit Tolsma terug op Tim Jaarsma die hem ook via het hoofd fraai inkopte. Broer Kevin Jaarsma leek daarna, via een snelle counter, de wedstrijd te beslissen. Maar Ternaard zette aan om er nog een beter resultaat uit de halen. Maar de betere kansen waren voor Arum die de wedstrijd op slot had moeten gooien. In de 90e minuut kreeg Ternaard toch nog loon naar werken. En werd het voor het Arumer publiek toch nog even billen knijpen in de laatste minuten. Maar gelukkig liep Arum met een 3-2 overwinning van het veld. Een mooie start van het seizoen. En “dat is lekker” volgens leider Jos Reinsma, nu het om “ut echie gaat”.

Komende zaterdag volgt de tweede test als “het eerste” op bezoek gaat bij S.S.S.’68. Die ook hun eerste wedstrijd won!

24 september 2018