Vrouwen met ambitie….

Elke week proberen we, wat betreft resultaten en bijzonderheden, alle teams in een klein verslagje de revue te laten passeren. We lichten er echter altijd een team (in het bijzonder) even uit. Deze week is dat het Vrouwen zevental.

Ook dit jaar hadden we wat betreft kader weer de nodige nieuwe trainers/leiders nodig. De meeste vacatures zijn inmiddels ingevuld. Wat leuk is om te vermelden is dat er een aantal oud-bestuursleden/kader weer in actie komen dit seizoen. Bij het v.v. Arum Vrouwen-team is dat oud-voorzitter Joris van Althuis. Hij heeft zowel het trainerschap en eerst ook het leiderschap op zich genomen. En er trainen ook al een viertal “nieuwe” vrouwen mee. Met uiteindelijk de ambitie om binnen een paar seizoenen naar een elftal te kunnen gaan.
Afgelopen zaterdag speelde het in zevental formatie (zie foto) tegen de vrouwen van Zeerobben. Ondanks het 6-2 verlies zit er nog genoeg vooruitgang in dit team.

Verder kwamen de andere teams ook bijna allemaal in actie. De JO19 zag haar wedstrijd worden afgelast omdat de tegenstander te weinig spelers had. De JO17 speelde thuis tegen AVC en verloor met 9-0. Maar hoopt in de komende weken dan met een fitte ploeg de strijd weer volledig aan te gaan.
De JO15 had het te gemakkelijk tegen IJVC/Blauwhuis, eindstand 15-2. En de JO13 was ondanks dat ze niet helemaal compleet was te sterk voor Wardy, 8-1. Ook de JO12 was veel te sterk voor de tegenstander SDS, 15-0. Daarentegen speelde de JO11 een zeer spannende wedstrijd tegen Oeverzwaluwen en verloor nipt met 5-3. De JO09, die steeds beter gaan draaien verloor ook van Oeverzwaluwen. Maar de 6-2 biedt perspectief voor de komende wedstrijden volgens de coach van Loon. De grootste verrassing kwam wel van de JO08. Zij versloegen de leeftijdgenootjes van ONS JO8-1 met maar liefst 12-1.

En dan tot slot het Twadde. Zij spelen dit seizoen een klasse hoger. En dat was te merken. Foutjes werden gelijk afgestraft. Het 5-2 verlies betekende een illusie armer maar een ervaring rijker. “We gaan gewoon meedoen in deze klasse, daar ben ik van overtuigd” zo sprak de leider dhr. G. Wijbenga.

Volgende week meer……

25 september 2018