Rondje langs de velden…….

Niet al onze teams kwamen in actie afgelopen zaterdag (27 okt.) De Vrouwen, JO17 en Twadde waren noodgedwongen (door afzeggingen) vrij.
Onze allerjongste jeugd in competitieverband, de JO8, moest in Woudsend aantreden. Het team van de trainers Geert Akkerman en Anno van der Veen, de laatstgenoemde is ook coach samen met Hendrik Dunnewind, liep na de wedstrijd zo trots als een pauw van het veld. In een leuke aantrekkelijke wedstrijd werd met 4-4 gelijkgespeeld. De doelpunten aan Arum zijde werden gemaakt door Roan, Jelle en Redmar. Er zit volgens de leiding progressie in dit team. Hendrik had afgelopen zaterdag de leiding. Anno was verhinderd en stuurde zijn echtgenote mee voor begeleiding bij aan- en uitkleden, afdrogen, vetter strikken etc, etc, (nog niks geen tactiek met in een ruit spelen met de punt naar voren, eerst maar eens leren niet met de punt schoppen zodat er een ruit sneuvelt……de rest komt later wel) Eigenlijk is het voetbal in deze leeftijd nog echt lekker puur. Hier is een bal en die moet in het goal…….
De JO9 ging net met 4-3 ten onder in Bakhuizen. En ook de JO11 moest met 6-1 het onderspit delven bij Nicator. Verder konden er grote overwinningen worden genoteerd. Zo won de JO12 met 8-2 bij Makkum en is het nog steeds koploper. en dat geldt ook voor de JO13. Zij blijven koploper ook na de eclatante overwinning van maar liefst 23-3 in Workum……
Ook de talenten van de JO15 blijven maar winnen, nu werd O.N.S. met 7-2 verslagen (in Achlum)
De JO19 stonden met de rust, na prima voetbal, al 10-0 voor in Joure. Na rust was het een heel andere wedstrijd, eind uitslag 11-1. Grote man, letterlijk en figuurlijk was Jan Vrieswijk met 4 goals.

Zaterdag gaan we weer verder met dan o.a. de topper bij de JO13 tussen Arum en Suawoude (in Arum)

30 oktober 2018