Rondje langs de velden…..

Wennen?
We zijn weer los. Bijna alle Arum/Stormvogels’64 teams kwamen in actie afgelopen zaterdag (alleen de JO19 werd afgelast). De naam van onze zustervereniging uit Achlum, waar we al jaren mee samenwerken, was afgelopen zaterdag zeer van toepassing. Het werd een stormachtige zaterdag…..

Voor de JO13 was het een bijzondere dag. Zij speelden voor het eerst op een groot veld. En met succes. Coach Michel Jorna vatte de uitwedstrijd tegen Workum kort samen:
“Eerste helft 4-0 voor….het weer was nogal van invloed…maar wel een terechte overwinning…We begonnen goed met aardig voetbal en veel dreiging naar hun goal door Roy 2x en Andries 1x en Liam…we stonden na 2 min al 1-0 voor…de 2de helft was het moeilijk om eruit te komen…dus was het al vrij snel 4-1 En 4-2.We kregen nog een strafschop tegen 4-3…Daarna was de “storm” van Workum over…we kregen zelf nog 3 kansen in de 2de helft via Roy, Redmer en Jorrit”.
In Arum werden er drie wedstrijden op het kunstgrasveld gespeeld. De JO08 versloeg WWS/Warga met maar liefst 9-2. De JO09 wonnen ook met 9-2 maar dan tegen de leeftijdgenoten uit Makkum. De JO11 speelde een prima wedstrijd met een ruime overwinning tegen Terschelling. Het was voor het team uit “Skylge” niet de mooiste zaterdag (harde wind) om naar Arum af te reizen. Met 9-1 gingen ze “de boot in”.
De JO15, een klasse hoger spelend, kwam te kort in Oppenhuizen. Ze werden met 5-1 verslagen. Ook de JO12 speelt na de winterstop een klasse hoger, zij moesten uit tegen Mulier en verloren in een mooie wedstrijd met 6-4.
De JO17 speelde een prima wedstrijd uit tegen Woudsend. Volgens de coach hadden ze hem kunnen winnen. Het Arum/Kimswerd team bleef bij 2-2 steken. It Twadde ging onderuit tegen Foarut in Menaldum het werd 5-0 voor de thuisploeg.
En tot slot verloor het Vrouwen team in Makkum in de laatste minuten sneu met 3-2.

11 februari 2019