Teleurstellend…

“Teleurstellend”, dat was het als het gaat over de uitslag van Arum 1 -W.W.S. 1 van afgelopen zaterdag. Je hebt van die zaterdagen dat de bal er niet in wil. En bovendien liep de trots van de v.v. Arum al vanaf minuut 1 achter de feiten aan. Het niet attent beginnen betekende al binnen een minuut de voorsprong van de mannen uit Wirdum, Wytgaard en Swichum. Maar daarna was het eenrichtingsverkeer naar het doel van W.W.S. Maar precisie en geluk ontbrak en de uitstekende keeper van W.W.S. stond vaak in de weg. Zo gingen we rusten bij 0-1.
Na de thee ging Arum onder de overigens prima leidende scheidsrechter de 19-jarige Ypma uit Franeker, op zoek naar de gelijkmaker. En die kwam. Een prachtig passje van IJsbrand kwam bij Jorrit die de bal over de keeper lobte. De attente topscorer Kevin gaf het laatste tikje. Maar vanaf de aftrap ging het weer mis en stond Arum weer op achterstand. Echter tien minuten later scoorde Kevin de 2-2 en ging Arum alles op alles zetten om de winst en dus de drie punten in eigen huis te houden. Echter zonder resultaat.
Maar kop op! Want zoals een echte v.v. Arum supporter zei na afloop: “Er is nog veel te winnen dit seizoen”.

Weerzien
“Het is toch wel een beetje vreemd na jaren voor Arum te hebben gespeeld nu als tegenpartij op het veld te staan”. Zei de aanvoerder van W.W.S. en oud v.v. Arum speler Jacob van Althuis (rechts op de foto), die de thuisclub een beetje “mat” vond spelen.

Rust
Het mag geen excuus zijn maar Arum heeft op moment wel veel spelers met blessures en pijntjes daarom is het goed dat we qua competitie even twee weken rust hebben. Want pas op zaterdag 4 mei spelen we de uit wedstrijd tegen CVO in Vrouwenparochie.

Foto’s
Op de Facebook pagina van Willem Rienk Miedema staan weer prachtige foto’s van de wedstrijd. Met dank aan Willem Rienk en dochter Mariska.

15 april 2019