Kwakkelend Arum hard onderuit.

Het is de laatste wedstrijden kwakkelen met de trots van de v.v. Arum wat betreft de vorm, punten pakken en doelpunten maken. En daar komt bij dat er een groot aantal spelers kwakkelen met blessures binnen de selectie.
Het was afgelopen zaterdag echt puzzelen voor “de jarige” trainer Edwin Wittink (hij werd 50). Door vakantie, zieken en blessures moest Arum qua kwaliteit afgelopen zaterdag iets teveel inleveren. Maar daarmee moeten we de tegenstander C.V.O. niet te kort doen. Zij speelden een prima, tactische wedstrijd. Wonnen vele duels en de kansen die ze kregen werden prima benut. Al bij de rust stond de eindstand (4-0) op het scorebord in Froubuurt. Al had Arum bij een 1-0 achterstand absoluut een penalty moeten krijgen en had C.V.O. eigenlijk met 10 man verder moeten spelen. Integendeel de neergehaalde spits Kevin kreeg wegens commentaar geel en moest er kort daarna met een blessure af. Dan zit ook alles tegen.
De tweede helft probeerde Arum het wel. En met nota bene oud-keeper Robert in de spits was Arum nog dicht bij een tegentreffer.
Maar de terechte overwinning was er voor de Combinatie Vrouwenparochie Oude Leije.
Uithuilen en opnieuw beginnen. En dat is het mooie van voetbal, een week later kun je alles weer herstellen. En dat zal dan moeten gebeuren in de thuiswedstrijd tegen de nummer drie Beetgum, inzet de tweede plek in de eindstand. En de daarbij behorende privéleges.

Voorafgaand aan de wedstrijd kreeg trainer Edwin nog een klein cadeautje (zie foto) van de v.v. Arum, uitgereikt door de voorzitter, voor zijn 50-ste verjaardag. Voorzitter Pieter feliciteerde Edwin met zijn Abraham jubileum in een week die voor hem wel heel dubbel was. Vorige week maandag 28 april moest Edwin afscheid nemen van zijn vader die na een langdurige ziekte op 22 april j.l. overleed.

7 mei 2019