Arum tegen Tzummarum

Zaterdag speelt Arum 1 haar laatste competitiewedstrijd van dit mooie seizoen tegen “het Ajax van Barradeel” Tzummarum. En daarna volgt nog het zogenaamde “toetje” n.l.: de nacompetitie. Omdat Arum tweede wordt in de eindstand stappen onze jongens pas in de tweede ronde in op zaterdag 8 juni a.s. middels een thuiswedstrijd. De tegenstander is dan de nummer 11 uit de 4e klasse B (dit kunnen nu nog zijn VCR, Marrum of Kootstertille) of de “een na hoogst eindigde” periodekampioen uit de 5e klasse C (Kunnen zijn Eastermar, Lions’66, G.S.V.V., Boornbergum’80 of De Sweach). Na vandaag weten we welke twee teams we kunnen treffen. (wordt vervolgd dus!)
De tegenstander Tzummarum schakelde Arum vorig seizoen, met een pijnlijke 5-1, in de nacompetitie uit. Arum degradeerde en Tzummarum promoveerde toen, (na verlies tegen Sleat) niet.
Echter Tzummarum heeft, op dit moment negende in de stand, nog kans op nacompetitie. Ze kunnen namelijk de derde periode pakken. Dan moeten ze zelf vandaag winnen (in theorie zou een gelijkspel ook nog kunnen) en zullen Beetgum en CVO punten moeten verspelen.
LET OP! Aanvang is 14.30 uur i.p.v. 14.45 uur

22 mei 2019