Arum JO12 tweede in Beker!

Afgelopen zaterdagen togen een kleine 50 (v.v.) Arumers (inclusief de spelertjes) naar Zuidwolde om daar in toernooivorm te strijden om de K.N.V.B. Beker.
Op de weg naar dit finale-toernooi werden achtereenvolgens Mulier, Zeerobben, Friesland, TOP’63, Irnsum en OKVC reeds verslagen. Nu moesten Flevo Boys, VEV en HFC aan de zegekar worden gebonden…..
Onder prachtige omstandigheden en met de v.v. Arum vlag en een mooi spandoek aan de zijlijn begon onze “jongens en meid” aan de eerste wedstrijd. Tegen Flevo Boys uit Emmeloord kwam Arum helaas tekort. En werd met 4-0, iets geflatteerd, verloren. Maar de tweede wedstrijd tegen Vlug en Vaardig’67 uit Leek ging het prima. Via Andries, Thomas (al dan niet bewust maar wel wereldgoal) Jorrit en Mike werd het maar liefst 4-0. En leek (ik maak hem maar) Arum af te stevenen op de tweede plek. Maar dan moest tegen HFC uit Hoogkerk wel minimaal worden gelijkgespeeld. In een spannende wedstrijd kwam Arum vrij simpel met 2-0 voor (beide Andries). Maar voor rust werd het nog 2-2. En vlak na rust werd het zelfs 4-2 voor HFC. Via een prachtig doelpunt van spits Andries kwam Arum weer in de wedstrijd. En even later maakte Jorrit er 4-4 van. Uiteindelijk maakte de uitblinker in deze wedstrijd Andries ook nog 5-4. En werd een prachtige dag afgesloten met een, voor v.v. Arum begrippen, historische tweede plek. Een fanatische team-prestatie! (zie hieronder een mooie foto en een fraai filmpje)

staand achter de leiders/coaches Robert Rinia en Doede de Vries. Daarvoor Rimmer Dijkstra, Thomas Tolsma, Mike Hoekstra, Inez Bosch, Andries de Vries, Elmar Akkerman, Jorrit Bosch en Jan Friso Anema. liggend Stian Rinia en Jurre Bo
3 juni 2019